تنها ۶ سال برای رفع مشکل بحران جمعیت فرصت داریم

علیخانی با اشاره به اهمیت اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: ۶ سال فرصت داریم کشور در چاله جمعیتی نیفتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «کبری علیخانی» در جلسه شورای اداری که امروز (پنجشنبه ۱۶ تیر) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: شرایط بحرانی کشور در حیطه جمعیت امری واضح و مبرهن است و برای تبیین این موضوع جلسه ای با مسئولان داشتیم.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده ادامه داد: قانون جمعیت از جهت حقوقی، قانونی جامع بوده زیرا چند شرط را دارد، نخست اینکه تمامی دستگاه های اجرایی شامل این قانون می شوند و هیچ دستگاهی وجود ندارد ماده و تبصره ای از این قانون شامل آن نشود.

 

وی عنوان کرد: قوانین بر اساس مانع زدایی و تسهیل گری موانع نوشته شده و احکام گسترده ای در آن ذکر شده و جزو تنها قوانینی است که ۲۰ قانون را تحت الشعاع قرار داده است.

 

علیخانی اعلام کرد: با توجه به اینکه ۲۰ آبان سال گذشته ریاست جمهوری این قانون را ابلاغ کردند، دستگاه ها موطف هستند آن را اجرا کنند و سرعت اجرای این قانون در استان کند است.

 

وی تأکید کرد: برای تسهیل این امر وزارت کشور تصمیم گرفت ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را تشکیل دهد تا موضوع به صورت ستادی پیگیری شود و کار سرعت و عمق داشته باشد.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین تأکید کرد: فلسفه وجودی این قرارگاه برای این است هماهنگی و نظارت بر اجرای این قانون داشته باشیم و ۶ سال فرصت داریم کشور در چاله جمعیتی نیفتد.

 

وی گفت: اگر ما جمعیتی نداشته باشیم کارهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تحت شعاع قرار می گیرد و تک تک ما در این حوزه مسئول هستیم.

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: ما انسان ها خلق شدیم، برای عبادت خداوند متعال و عبادت خدا تقوایی است که در قرآن تأکید شده است.

 

«علی شعبانی» افزود: با توجه به اینکه مسئولیت به دوش گرفته ایم، تقوا اقتضا می کند این بار امانت را صحیح و کامل به مقصد رسانیم و از طرفی هم باید قانونمند باشیم و مشروعیت این قانون هم به شرع بازمی گردد.

 

وی عنوان کرد: وظیفه ما خدمت رسانی به مردم است و باید به این ۲ مقوله توجه مستمر داشته باشیم والا اگر به تقوا به معنای واقعی کلمه توجه نکنیم به جای خدمت به مردم سراغ خدمت به خود می رویم.

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین یادآور شد: گاهی خود ما مسئولان به جای خدمت به مردم، هزینه برای آنها ایجاد می کنیم، جرائم و تخلفاتی که در جامعه توسط انسان ها شکل می گیرد، بخشی به ما مسئولان و بخشی به مردم بازمی گردد و ان شاالله در رعایت تقوای الهی عامل بوده و بیش از گذشته پایبند باشیم.

 

کد خبر 1193886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha