تجهیز و توسعه کتابخانه های مراکز ندامتگاهی کهگیلویه و بویراحمد

نشست مدیران کل کتابخانه های عمومی و زندان های استان کهگیلویه و بویراحمد با هدف ترویج و توسعه بیشتر کتاب و کتابخوانی در زندان ها و برگزاری فعالیت های فرهنگی با محوریت کتاب ویژه زندانیان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «منصور بیژنی» در این نشست با بیان اینکه زندان از ضروریات هر جامعه ای محسوب می شود که همه نهادها و دستگاه ها باید در اجرای برنامه های های آن تشریک مساعی داشته باشند، گفت: زندانی محصول همه جامعه است، هر نهاد، دستگاه، متولی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به فراخور وظیفه خود برای کاهش آسیب در زندان ها و به تبع آن در جامعه باید با برنامه ریزی مدون و اصولی در پر کردن اوقات فراغت زندانیان و آموزش های مفید و مؤثر اهتمام جدی داشته باشند.

 

مدیرکل زندان ها اقدامات تامیینی و تربیتی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: نهاد کتابخانه های استان می تواند با برنامه ریزی اصولی در مسیر اصلاح و تربیت زندانیان با ترویج کتاب و کتابخوانی، برگزاری مسابقات و فعالیت های فرهنگی گام های مؤثری بردارد.


وی با بیان اینکه چهار کتابخانه ثبت شده در زندان های استان وجود دارد، ادامه داد: در این کتابخانه ها 36 هزار جلد کتاب موجود بوده که استقبال خوبی نیز از فرهنگ مطالعه و کتابخوانی شده است.

 

بیژنی یادآور شد: از آنجائی که زندانیان جامعه هدف خوبی برای مطالعه کتاب هستند، می طلبد که نهاد کتابخانه ها در زمینه تجهیز و توسعه کتابخانه های زندان ها و تزریق کتابهای بیشتر با موضوعات مختلف و مفید همکاری وافری داشته باشد.


محسن جبار نژاد نیز در این نشست از تلاش های مدیرکل و کارشناسان اداره کل زندان های استان نسبت به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تشکر کرد و گفت: کتابخانه های عمومی در راستای تحقق رسالت خود مبنی گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی بین زندانیان، نگاه ویژه ای به ارائه خدمات کتابخانه ای در میان آنان دارد.


مدیرکل نهاد کتابخانه های استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید و رسیدگی به کتابخانه های مشارکتی در زندان های استان را از برنامه های اداره کل کتابخانه های عمومی دانست و افزود: تلاش می کنیم تا با تجهیز کتابخانه های مشارکتی و انجام سایر برنامه های فرهنگی بین زندانیان، به توانمندسازی و تغییر نگرش این قشر آسیب پذیر جامعه کمک کنیم.


وی همچنین بر لزوم آسیب شناسی و به کارگیری راهکارهای مناسب جهت ایجاد انگیزه و عادت به مطالعه در میان زندانیان تاکید کرد و گفت: هیچ عنصری به اندازه کتاب نمی تواند در تغییر رفتار زندانیان و جلوگیری از بازگشت آنها به جرایم گذشته تاثیرگذار باشد.


مبحث آموزش، تجهیز کتابخانه ها، تزریق کتاب و انجام مسابقات  و فعالبت های فرهنگی از موضوعاتی بود که در نشست مدیران کل زندان ها و کتابخانه ها مورد تاکید قرار گرفت.

کد خبر 1193995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha