حل مشکل مهاجرت در بیجار نیازمند ایجاد اشتغال است

ساداتی نژاد گفت: برای حل مشکل مهاجرت در شهرستان بیجار نیاز به ایجاد اشتغال است و سعی براین است تا در این سفر هیات دولت به کردستان مصوباتی با محوریت کشاورزی در حوزه اشتغالزایی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان؛ سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی پیش از ظهر امروز جمعه ۱۷ تیرماه با حضور در شهرستان بیجار و دیدار با خانواده شهید علیرضا مرادی این شهرستان اظهار کرد: در سفرهای استانی هیات دولت به استانها بعنوان نماینده رئیس جمهور با خانواده شهدا دیدار می کنیم و امروز با حضور در اینجا به شهدای شهرستان بیجار ادای دین می‌کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه هر چه در کشور داریم مال شهداست، بیان کرد: همه ما مدیون خون شهدا هستیم و هرچقد هم تلاش کنیم نمی توانیم پاسخگوی تلاش و مجاهدت و ایثار شههدا باشیم.

 

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه شهرستان بیجار نخستین رتبه گندم دیم را در این استان دارد، افزود: شهرستان بیجار در کردستان قطب کشاورزی است و پهناورترین منطقه استان به لحاظ اراضی کشاورزی است.

 

ساداتی‌نژاد عنوان کرد:  ۳۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در حوزه دیم دارد و در حوزه استفاده از آب دچار چالش‌هایی است و کمبود آب را در منطقه شاهدیم و امیدوارم بتوانیم کاری در این حوزه انجام دهیم.

 

وی یادآور شد: در شهرستان بیجار باید کارهای زیربنایی بیشتری انجام داد و جاده بیجار در تردد ناامن بود که در جلسه شورای اداری در مورد آن صحبت خواهم کرد.

 

وزیر جهاد کشاورزی با اعلام اینکه در حوزه صنایع تبدیلی و گلخانه، و مجتمع های دامپروری بحث های سرمایه گذاری باید پیش برود، تصریح کرد: سعی براین است کار ویژه ای در حوزه کشاورزی در منطقه بیجار براساس این سفر پیش برود.

 

ساداتی‌نژاد حل مشکل مهاجرت در بیجار را نیازمند ایجاد اشتغال دانست و اضافه کرد: امیدواریم با مصوبات سفر بتوانیم تلاش خود را برای حل مشکل بیکاری در این راستا بکنیم.

 

در این مراسم از پدر شهید مرادی تقدیر شد.

 

کد خبر 1194015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha