فرهنگ عفاف و حجاب را در جامعه نهادینه کنیم/ تأکید بر تقویت طرح اوقات فراغت تابستان

حجت الاسلام مشرفی گفت: بانوان باحجاب افسری از لشکر خداوند هستند و برای حفظ سلامت خانواده و جامعه چاره ای نداریم جز اینکه فرهنگ عفاف و حجاب را در جامعه نهادینه کنیم و به قانون الهی احترام بگذاریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، حجت الاسلام «محسن مشرفی» ظهر امروز (۱۷ تیر) در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: یکی از مسائلی که ذهن مسئولین و والدین را درگیر کرده نگرانی از تربیت و آسیب فرزندان است که برای نجات و هدایت باید به ریسمان الهی چنگ بزنند.

 

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: هنگامی پیوند با «حبل الله» و یا همان ریسمان الهی حاصل می‌شود که افراد هم به قرآن و هم به عترت پیوند خورده باشند؛ زیرا آن دو از هم جدایی‌ناپذیرند.

 

وی با بیان طرح اوقات فراغت تابستان آغاز شده اما به اندازه کفایت نیست و باید تقویت شود، افزود: باید از فضاهای آموزشی، مساجد و دانشگاهی در این زمینه بهره برداری شود و برنامه های شاد و متنوع برگزار و موضوع اصلی برنامه ها آموزش قرآن و تفسیر آن باشد‌.

 

حجت الاسلام مشرفی با اشاره به روز برنامه ادبیات کودک، تأکید کرد: باید زمینه حضور فرزندانمان در مساجد را آسان کنیم و هزینه تراشی نکنیم چون زیبنده نیست که کودکان و جوانان ما آشنایی با قرآن و اهل بیت(ع) نداشته باشند.

 

امام جمعه موقت بیرجند گفت: در روایت آمده است که در روز قیامت سه گروه نزد خدا شکایت می‌برند، مسجد ویرانی که مردم در آن نماز نخوانند، عالمی که بین جاهلان تنها بماند و قرآن رها شده و غبار گرفته ای که خوانده نمی شود.

 

وی با تبریک ایام دهه امامت و ولایت و روز عرفه، بیان کرد: ۲۱ تیرماه سالروز قیام مسجد گوهرشاد و روز حجاب و عفاف است و تکلیف خود میدانیم در این عرصه تمام تلاش خود را داشته باشیم تا از این فرهنگ والای اسلام حفاظت کنیم.

 

حجت الاسلام مشرفی با تأکید حجاب و عفاف مسئله ای شخصی و‌ خانوادگی نیست که بخواهد هر رفتاری داشته باشیم، تصریح کرد: بی عفتی و بی حجابی بنیان خانواده ها را در معرض خطر قرار می دهد و به جوانان آسیب جدی وارد می کند و مصلحت جامعه و نسل آینده را نمی شود فدای بی‌غیرتی و بی‌خردی افراد بی‌تفاوت کرد.

 

امام جمعه موقت بیرجند افزود: برخی افراد در قضیه عفاف و حجاب متوجه نیستند چه بر سر خود و جامعه می آورند اما عقلا، والدین و مسئولین متوجه هستند.

 

وی عنوان کرد: بر اساس فرمایش امام صادق(ع) حقیقت بندگی سه چیز است اول اینکه بدانی تمام چیزهایی که داری برای خداست یعنی اینکه تو هیچ مالکیتی نداری بر خودت بر بدن خودت و اینکه دم از آزادی می زنیم این آزادی محدود است، دوم اینکه این مال را جایی خرج کنیم که خدا می خواهد یعنی اینکه اگر خدا چیزی به تو داده تو حق نداری این را در راه غیر خدا خرج کنی؛ باید انسان زیبایی خود را در جای خودش نشان دهد و اگر بانوان از این مسیر الهی خارج شد و با هر پوشش نامناسبی وارد فضای عمومی جامعه شد سرباز پیاده نظام دشمن می شود.

 

حجت الاسلام مشرفی با تأکید بر وظیفه والدین و مسئولان در تبیین مسئله حجاب برای فرزندان جامعه، گفت: بانوان باحجاب افسری از لشکر خداوند هستند و برای حفظ سلامت خانواده و جامعه چاره ای نداریم جز اینکه فرهنگ عفاف و حجاب را در جامعه نهادینه کنیم و به قانون الهی احترام بگذاریم و اینقدر راحت چوب حرج بر سرنوشت فرزندان و خانواده خود نزنیم.

 

 

کد خبر 1194024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha