عفاف و حجاب یکی از ضروریات جامعه اسلامی است/ لزوم توجه دولت به اطلاع رسانی قوی و نظارت مستمر و میدانی

حجت الاسلام مرادبیگی با تاکید بر اطلاع رسانی در حد وسیع و نظارت مستمر بر کارخانه ها و بازارهای عمده، گفت: دشمنان نظام و انقلاب به این نتیجه رسیده اند که خاموش کردن صدای اسلام در دنیا با یک چیز است و آن هم لگد مال کردن حجاب در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، خطیب موقت نماز جمعه ایلام، ظهر امروز(۱۷ تیر) در خطبه های نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهر ایلام، اظهار کرد: اگر جامعه ای دنبال ایمان و تقوا باشد خداوند برکات را بر آن جامعه باز خواهد کرد و تقوا محور گشایش و شامل شده یک جامعه از برکات خداوند است.

 

حجت الاسلام« وعدم مرادبیگی» با بیان اینکه اینکه تقوا صفت برجسته یک جامعه باشد، خدواند برکات خود را بر آن جامعه می گسترداند، افزود: حضرت امام محمد باقر(ع) قریب به ۱۷ سال از سال ۹۷ تا ۱۱۴ هجری امامت را بر عهده داشتند و حوزه علمیه را آن حضرت بنا نهادند و نهضت علمی، فرهنگی و فکری را در جامعه در جامعه راه اندازی کردند.

 

وی با بیان اینکه امروز معارف اهل بیت(ع) و شیعه مبتنی بر روایات امام باقر(ع) و امام صادق(ع) است، افزود: این دو امام همام جریان تفکر ناب محمدی را بنا نهادند و شاگردان زیادی را تربیت و به در نقاط مختلف گسیل کردند تا معارف ناب را به مردم منتقل کنند.

 

امام جمعه موقت ایلام با اشاره به اینکه بر اساس روایتی از امام محمد باقر(ع)، هیچ کس به خدا نزدیک نمی شود مگر با عبادت و بندگی خدا، یادآور شد: اگر کسی گناه کند و از اوامر الهی اطاعت نکند، محبت اهل بیت(ع) در او اثرگذار  نخواهد بود.

 

حجت الاسلام مرادبیگی با اشاره به روز عرفه، تصریح کرد: روز عرفه روز دعا و نیایش است و مضامین بلندی در دعای عرفه وجود دارد و  بزرگان ما  به خواندن و بهره گیری از معارف دعای عرفه به تاسی از اهل بیت(ع) سفارش کرده اند و لازم است که به مضامین این دعای پرفیض توجه شود.

 

وی بیان کرد: دعای عرفه در جاهای مختلف استان برگزار می شود، حضور و خواندن این دعا فراموش نشود، بزرگان دین، به مانوس بودن با این دعا توصیه کرده اند و اوج خواندن این دعا در روز عرفه است اما در طول سال خواندن و مانوس شدن با آن نیز نباید فراموش نشود.

 

امام جمعه موقت ایلام با اشاره به سالروز ۲۱ تیر روز حجاب و عفاف، گفت: به دستور رضا خان قلدر، در سال ۱۳۱۴ به مسجد  گوهرشاد حمله کردند و  مردم را به واسطه اعتراض به کشف حجاب، به خاک خون کشیدند.

 

حجت الاسلام مرادبیگی بیان کرد: یکی از احکام ضروری اسلام که عامه و خاصه بر آن اتفاق نظر دارند، حجاب و عفاف است، برخی بزرگان روایت کرده اند که یکی از ضروریات دین است و انکار حجاب مستلزم کفر است، امروز وضعیت حجاب و عفاف در جامعه ما چگونه است، آیا می توانیم پیش اهل بیت(ع) سرمان را بلند کنیم؟

 

وی یادآور شد: ما در اسلام داریم که کودک از سه سالگی نسبت به فرهنگ آگاه می شود، دشمنان نظام و انقلاب به این نتیجه رسیده اند که خاموش کردن صدای اسلام در دنیا با یک چیز است و آن هم لگد مال کردن حجاب در جامعه است، لذا مسئله حجاب از موضوعاتی مهمی است که باید در جامعه باید به آن به طور جدی توجه شود.

 

امام جمعه موقت ایلام در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به معیشت مردم، ابراز کرد: دولت زحمات زیادی را می کشد اما در اطلاع رسانی بسیار ضعیف عمل می شود و زحمات زیادی در سیاست خارجی و داخل کشیده می شود اما باید اطلاع رسانی لازم به مردم شود، مردم امیداوار  هستند باید امیدوارتر شوند.

 

حجت الاسلام مرادبیگی با اشاره به طرح اصلاح هدفمند کردن یارانه ها، گفت: طرح اقتصادی لازم بود و آن کسانی که بانیان وضع موجود هستند، امروز زمینه ساز ناامید کردن جامعه شده اند، ضعف ها را بزرگ و نقاط قوت را کوچک  جلوه می دهند این در حالی است که دولت سیزدهم، ماهی ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت گذشته را پرداخت می کند.

 

وی با تاکید بر اطلاع رسانی در حد وسیع و نظارت مستمر بر کارخانه ها و بازارهای عمده از سوی دولت، تصریح کرد: اگر این نظارت قوی باشد، بسیاری از گرانی ها کاهش می یابد، بخشی از گرانی های ناشی افراد سودجو است که از این وضعیت سوءاستفاده می کنند، با نظارت دقیق، مستمر و میدانی قطعا گرانی ها کاهش پیدا خواهد کرد.

 

امام جمعه موقت ایلام در پایان خاطرنشان کرد: مردم ما همواره در صحنه بودند و در صحنه خواهند بود و  انشاالله دولت با همراهی مردم در خدمات به مردم موفق خواهد بود.

 

 

 

کد خبر 1194072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha