توطئه دشمن برای زدودن معنویت از جامعه اسلامی و شکستن روحیه مردم

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه دشمن درصدد زدودن معنویت از جامعه اسلامی است گفت: دشمن میخواهد روحیه معنوی مردم را بشکند و عبادت مردم را سست کند و این خطر بزرگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» امروز (جمعه، ۱۷ تیر) در خطبه‌های اول آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر اظهار داشت: در این دومین جمعه ماه ذی‌الحجه و آغاز مناسک حج در سرزمین وحی و در این ساعات نورانی ماه ذی‌الحجه هم خودم و هم شما نمازگزارن را به رعایت تقوای الهی توصیه و دعوت می‌کنم.

 

امام جمعه شهرستان رودسر ماه ذی‌الحجه را ماه اهل‌بیت (علیهم‌السلام) خواند و با بیان اینکه روز با عظمت عرفه روز دعا و نیایش و استجابت دعا است عنوان کرد: هر لحظه این ایام به ما برای کسب تقوا و تقویت تقوا کمک می کند و آنهایی که در شب‌های قدر جا مانده‌اند و آن شبها را به خوبی درک نکردند به روز غرفه پناه می‌برند. 

 

روحانی تصریح کرد: در روز عرفه و در صحرای عرفات طبق نقل بعضی روایات وجود نازنین امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در آنجا حضور دارند و مناسک حج را با زائرین انجام می‌دهند.

 

وی دعای عرفه را تنها امید جاماندگان خواند و با تاکید بر اینکه بسیاری از ما قادر به درک عظمت روز عرفه نیستیم اضافه کرد: در روز غرفه خداوند متعال به حجاج و زائرین بیت الله توجه دارد و طبق روایات بیشترین نظر پروردگار در روز عرفه به زائرین امام حسین علیه السلام است بنابراین باید این ایام را بسیار قدر دانسته و اعمال آن را از جمله خواندن دعای عرفه و‌ زیارت امام حسین علیه السلام انجام دهیم.

 

امام جمعه شهرستان رودسر ضمن اشاره به مهمترین مناسبت‌هایی که در ماه ذی‌الحجه واقع شده نظیر عید غدیر، عید قربان و روز مباهله ابراز داشت: در ماه بسیار عزیزی قرار داریم و چه خوب است که از لحظه لحظه این ماه نورانی با خواندن قرآن، نماز، دعا و ذکر برای کسب تقوا استفاده کنیم. 

 

روحانی در خطبه‌های دوم آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر اذعان کرد: امام باقر (علیه السلام) می‌فرماید به خدا قسم شیعه ما نیست آن کسی که بی تقوا باشد و از خدا، پیغمبر اکرم (ص) و قرآن کریم اطاعت نکند.

 

وی ضمن تبریک پیشاپیش اعیاد قربان و غدیر یادآور شد: امروز پیام الهی و نورانی رهبر معظم انقلاب اسلامی به کنگره حج را داشتیم که از رسانه‌ها پخش شد و بعداز ظهر هم در صحرای عرفات قرائت می‌شود.

 

امام جمعه شهرستان رودسر ادامه داد: مقام معظم رهبری در فرازی از این پیام فرمودند وحدت و معنویت دو پایه اساسی حج است که می‌تواند در صورت تحقق توسط امت اسلامی، امت اسلامی را به اوج خود برساند و سعادتمند کند.

 

روحانی با بیان اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری دین اسلام آمیزه‌ای پرشکوه و با عظمتی از معنویت و سیاست است اضافه کرد: در حج ابراهیمی که امام خمینی رحمت‌الله علیه آن را پایه‌گذاری کرد در کنار عبادت، برائت از مشرکین و در رأس آن برائت از شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار در اولویت قرار دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه دشمن درصدد زدودن معنویت از جامعه اسلامی است عنوان کرد: دشمن میخواهد روحیه معنوی مردم را بشکند و عبادت مردم را سست کند و این خطر بزرگی است. 

 

امام جمعه شهرستان رودسر با اشاره به دیگر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دشمن وحدت و معنویت را هدف قرار داده است افزود: به فرموده مقام معظم رهبری به فضل الهی این تلاشها در بیشتر موارد ناکام مانده و مستکبران در منطقه و در همه جهان در حال تضعیف هستند. 

 

روحانی اظهار داشت: ۲۱ تیرماه سالروز سرکوب قیام خونین مردم مسلمان ما علیه کشف حجاب در مسجد گوهرشاد است که در تقویم کشورمان به نام هفته عفاف و حجاب نامگذاری شد. 

 

وی اضافه کرد: طی چند ماه اخیر خصوصا بعد از استقرار دولت انقلابی، چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی شاهد بیشترین حمله به امر مقدس حجاب در جامعه بعضا از سوی افرادی که عمری خانوادگی سر سفره انقلاب و نظام و خون شهدا ارتزاق کردند هستیم.

 

امام جمعه شهرستان رودسر ابراز داشت: این خانواده پس از مرگ مسئول خانواده به فکر انتقام از انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی(ص) است و دختر این خانواده آنهایی که در یک پارکی چند دختر را برای برداشتن روسری تحریک کرده بودند تشویق میکند و به آنان تبریک می‌گوید در حالیکه خودش روسری و چادر بر سر دارد و واقعا انسان به حال و گفتار این زن می‌خندد. 

 

روحانی با بیان اینکه این خانواده اگر اعتباری کسب کردند به برکت انقلاب اسلامی بوده است تصریح کرد: اینها بدانند که هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند البته ما از دستگاه قضایی می‌خواهیم برابر قانون جمهوری اسلامی با اینگونه هتاکان به اسلام و حجاب برخورد قاطع کنند والا برای آنان این کار به یک روش تبدیل خواهد شد تا بتوانند ادامه دهند.

 

وی ضمن اشاره به تنظیم کیفر خواستی در همین زمینه توسط قوه قضاییه اذعان کرد: مردم باید ببینند که قوه قضاییه با اینگونه هتاکان چگونه برخورد می‌کند زیرا قرار نیست هر کسی از راه برسد و آیات ما درباره حجاب را زیر سوال ببرد در حالیکه برای پاسداشت همین امر مهم حجاب ما در مسجد گوهرشاد دو هزار شهید تقدیم کردیم.  

 

امام جمعه شهرستان رودسر با اشاره به رفتارهای برخی کشورهای غربی در مورد حجاب و ممانعت از تحصیل دختران محجبه در کشوری مانند فرانسه اظهار داشت:‌ حجاب در کشورمان قانون است و هر کسی قانون شکنی کند توسط همین مردم تو دهنی خواهد خورد.

 

روحانی در ادامه عنوان کرد: قرار است رزمایش مشترکی بین ایران، روسیه و چین در حیات خلوت آمریکا انجام شود در حالیکه هم اینک تمام تحلیلگران نظامی و کارشناسان به صف شده‌اند تا این اتفاق مهم را تجزیه و تحلیل کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: به آمریکایی‌ها و دنیای غرب می‌گوییم که جمهوری اسلامی ایران با وجود همه تحریم‌ها و به برکت خون شهدا و شهید حاج قاسم سلیمانی و ایستادگی ملت خود هر روزه بر عظمت، اقتدار و عزتش افزوده می‌شود بنابراین اگر آنان در منطقه غلطی انجام دهند مشت آهنین بر سرشان فرود خواهد آمد.

 

کد خبر 1194081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha