فریضه حج بهترین زمان برای رسیدن به معنویت و وحدت است / شبکه های اجتماعی مرکز انتشار شایعات شده است

حجت الاسلام صفری گفت: مقام معظم رهبری به وحدت امت اسلامی تاکید کردند و معنویت و ذکر را دو بال مهم و اساسی حج دانستند که اوج عزت با اینهاست و دشمنان سعی در کم رنگ کردن اینها دارند به هوش باشید که حج بهترین زمان برای رسیدن به معنویت و وحدت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از دفتر روابط عمومی امام جمعه لاهرود، حجت الاسلام «حسن صفری» در خطبه های امروز (18 تیرماه) نماز جمعه که در آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) برگزار شد، گفت: بزرگترین هدف دشمن ضربه زدن به امنیت ملی و روانی جامعه ماست.

 

امام جمعه لاهرود افزود: دولت و حاکمیت و مردم و مسئولان در برابر این مقوله باید حساس باشند و امنیت روانی را تقویت کنند که وظیفه مشترک مردم و حاکمیت است.

 

وی ادامه داد: شبکه های اجتماعی از انتشار اخبار دروغ  و کذب و شایعات پرهیز کنند و واقعیتها را تحریف نکنند و با پرهیز از یاس و نا امیدی، اخبار امید آفرین منتشر کنند.

 

حجت الاسلام صفری تصریح کرد: مردم هم سواد رسانه ای خود را ارتقا دهند و به مسئولان صالح و شایسته و کارآمد اعتماد داشته باشند و آنها را از مسئولان ناکارآمد تفکیک کنند و در خصوص رسانه های معاند در به هم زدن انسجام و وحدت ملی شناخت داشته باشند.

 

 خطیب نماز جمعه لاهرود با اشاره به شکست رژیم صهیونیستی از حمله سایبری و نفوذ ایران و جبهه مقاومت و حماس و حزب الله، بیان کرد: نفوذ و اقتدار ایران در جنگ نرم و سایبری قابل تمجید و بحمدالله شکست ناپذیر است بطوریکه بیش از 1500 حمله سایبری به اسرائیل انجام داده اند و ناکارآمدی اسرائیل ثابت شده است که حتی از رهگیری موشک های حماس هم ناتوان است و خود اعتراف کرده اند که حزب اله و حماس روزانه هزار موشک می توانند به سمت اسرائیل شلیک کنند و آرامش را از آنها بگیرند.

 

وی اعلام داشت: اسرائیل خود را جزو 5 قدرت برتر سایبری می خواند در حالی که در مقابله با حملات سایبری و نفوذ ایران و جبهه مقاومت و حماس و حزب اله عاجز مانده است و از حملات گروه هکری عصای موسی به مراکز امنیتی و اطلاعاتی و اقتصادی درمانده و آسیب پذیر شده است و ایران در این حوزه جزو برترین های دنیاست.

 

 امام جمعه لاهرود در ادامه به پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره عظیم حج اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری به وحدت امت اسلامی تاکید کردند و معنویت و ذکر را دو بال مهم و اساسی حج دانستند که اوج عزت با اینهاست و دشمنان سعی در کم رنگ کردن اینها دارند به هوش باشید که حج بهترین زمان برای رسیدن به معنویت و وحدت است.

 

 حجت الاسلام صفری با اشاره به روز حجاب و عفاف، اذعان داشت: جهاد عفاف و حجاب بیشتر از هر زمان دیگری برای بانوان مسلمان ضروری است و همه ما در برابر ترویج فرهنگ برهنگی و برهنگی فرهنگی مسئول هستیم چرا که بی حجابی و بی عفتی، کم کم فرهنگ می شود و بانوان باید مریم وار وارد میدان مطالبه و پیگیری در حوزه الهی شوند و جهاد عفاف و حجاب نمایند.

 

وی ادامه داد: آیت الله صافی گلپایگانی به بانوانی که در خواست بوسیدن عبای او را می کنند می فرمایند؛ چادر شما از عبای من مقدس تر است، زنی که چادر بر سر دارد نوعی امر به معروف می کند و ارزشش بیشتر از عبای علماست.

 

امام جمعه لاهرود با اشاره به روز عید غدیر خم، احسان فرهنگی را بیشترین و بهترین احسان و انفاق دانست و بیان داشت: جشن غدیر در همه شهرها و روستاها باید پرشور و با محتوا و جذاب باشد و همه پای کار باشند و مردم و خیرین از این جشن بزرگ خوب استقبال کنند.

 

حجت الاسلام صفری در ادامه با انتقاد از گرانی افسار گسیخته و کمرشکن و مدیریت ضعیف جراحی اقتصادی خواستار اصلاح قیمت ها توسط دولت و رسیدگی به وضعیت اسفبار معیشتی مردم شد.

 

خطیب نماز جمعه لاهرود یاد آور شد: قوه قضائیه باید برهم زنندگان امنیت روانی را شناسایی و با آنها برخورد کند، افکار عمومی را اقناع سازی و اطلاع رسانی مستمر داشته باشد و به پرونده های قضایی حساسیت زا مخصوصا امنیتی، روانی و اقتصادی سرعت ببخشد.

 

وی وظیفه صاحبنظران و نخبگان را ارائه راه حل برای مسائل و مشکلات و پرهیز از ناامیدی را دانست و اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی در راستای حل مسائل مهم و اولویت دار خصوصا مسائل اقتصادی، معیشتی و گرانی باید قوانینی وضع کند و نمایندگان به وعده های انتخاباتی عمل کنند و در انتصابات استانی و شهری نباید دخالت کنند.

 

حجت الاسلام صفری وظایف مسئولان و کارگزاران را صداقت در رفتار و گفتار مسئولان و عدم تناقض در آنها، توجه به دغدغه ها و نیازها و مشکلات مردم و جامعه مخصوصا محرومین و کارگران، پرهیز از اختلاف افکنی و حاشیه سازی مطرح کرد.

 

 

وی اذعان کرد: اولویت نیروهای مسلح و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی باید تقویت امنیت ملی در اذهان عمومی جامعه، اطلاع رسانی درست و بموقع در راستای اقدامات صورت گرفته، تقویت رسانه های مرتبط، تقویت اعتماد عمومی نسبت به نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و نیروهای مسلح باشد.

کد خبر 1194082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha