۴۵ درصد مردم کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

چراغ سحر با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در راستای رفاه اجتماعی و عدالت اجتماعی گام برمی دارد، گفت: در استان حدود ۴۵ درصد مردم تحت پوشش هستند و بیش از ۳۲۰ هزار نفر از گروه های سنی از خدمات سازمان استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، رسول چراغ سحر ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر یاسوج گفت: هفته تامین اجتماعی با هفته امامت و ولایت مصادف شده و روز ۲۵ تیرماه به نام تامین اجتماعی نام گذاری شده است.

 

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی دارای مسئولیت های اجتماعی و معنوی و خدمات عمومی غیر دولتی به بیمه شدگان و مردم ایران است، افزود: این سازمان به دنبال مسئولیت های اجتماعی که نشات گرفته از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، برنامه دارد.

 

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در راستای رفاه اجتماعی و عدالت اجتماعی گام برمی دارد، ادامه داد: این سازمان به دنبال رفاه اجتماعی برای همه مردم در همه سطوح است.

 

چراغ سحر با اشاره به اینکه در استان حدود ۴۵ درصد مردم  تحت پوشش هستند، اظهار کرد: بیش از ۳۲۰ هزار نفر از گروه های سنی از خدمات سازمان استفاده می کنند.

 

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیش از ۱۷ هزار نفر بازنشسته مستمری بگیر ماهیانه حقوق از این سازمان دریافت می کنند، گفت: این سازمان به دنبال سود نیست، بلکه به دنبال سود اجتماعی و حرکت در جهت اجرای عدالت، مردم داری و تحت پوشش قرار دادن بیمه ای شهروندان است.

 

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب در شهر گچساران فقط یک شعبه تامین اجتماعی وجود داشت، گفت: امروز  واحد‌های مختلفی در شهر یاسوج، گچساران، باشت، پاتاوه  سازمان تامین اجتماعی شعبه مستقل دارند، در حوزه درمان مستقیم در شهر یاسوج بیمارستان شهدای گمنام با ۶۰ تخت خواب فعالیت دارد و کلنگ زنی برای افزایش تخت ها در برنامه است.

 

چراغ سحر ادامه داد: در شهر یاسوج و دهدشت پلی کلینیک تخصصی تامین اجتماعی در حال خدمت به مردم است.

 

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با بخش های مختلف قرارداد داریم و با این مراکز امورات درمانی انجام می شود، افزود: در انقلاب اسلامی توسعه ۱۵۰ درصدی خدمات مشاهده می شود و قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

 

وی با بیان اینکه تلاش بر این است خدمات بیمه ای به صورت غیر حضوری و از طریق اینترنت دنبال شود، ادامه داد: صرف جویی در هزینه ها در بخش مردم، کارفرمایان و بیمه شدگان از مزایای این طرح است.

 

چراغ سحر یادآور شد: قشر زیادی از بیمه شدگان که بازنشستگان هستند حداقل حقوق ها را دریافت می‌کردند و در سال جاری بیش از 58 درصد و حدود پنج میلیون و 900 هزار تومان در دولت رئیسی افزایش حقوق داشتند.

 

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: سازمان به کارگران ساختمانی ۲۰ خدمت ارائه می‌دهد و کسانی که تحت پوشش هیچ نهاد بیمه ای نبودند، این قشر در سازمان تامین اجتماعی با نرخ هفت درصد از ۲۷ درصد حق بیمه پرداخت می کنند

 

وی گفت: هزینه سازمان در کهگیلویه و بویراحمد ۲۵۰ میلیارد تومان است که از منابع سازمان استفاده می کند، بنابراین نیازمند توجه به این سازمان هستیم

 

چراغ سحر پوشش بیمه خانوار ایرانی را از دیگر خدمات سازمان تامین اجتماعی دانست و گفت: جوانان و دانشجویان می توانند در دوران تحصیل به عنوان بیمه پرداز فعالیت کنند، بیمه مشاغل آزاد برای کارفرمایان و بیمه رانندگان از دیگر موضوعات بیمه ای است.

کد خبر 1194091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha