بومی‌گزینی اولویت کردستان است/ لزوم کاهش نرخ بیکاری در استان/ تعدد اقوام فرصت است

آیت الله رئیسی در جمع مردم سنندج گفت: بومی گزینی اولویت است و باید در همه عرصه ها باید از نیروهای جوان کارآمد انقلابی که دغعدغه مردم دارند استفاده شود و اولویت ما استفاده از نیروهای استان کردستان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، آیت الله رئیسی رئیس جمهور دولت سیزدهم عصر جمعه ۱۷ تیرماه در جمع مردم سنندج اظهار کرد: مردم کردستان سالها از مرزهای کشور حراست کردند و در برابر معاندین و ضدانقلاب ایستاندند و بیش از ۵ هزار شهید و ۹ هزار جانباز تقدیم انقلاب کرده است.

 

وی افزود: کردستان خطه ای است که مدنیت او زبانزد است و در یک کلمه می گویم«بژی کردستان».

 

رئیس جمهور اضافه کرد: امروز ملت ایران گواهند بر جانفشانی، ایستادگی و صفای این مردم و اقوام یک فرصت هستند و همواره قوم کرد و مردمی که در این خطه زیست می کنند مردمانی اهل کار، تلاش و فعالیت هستند که در عرصه های مختلف نقش آفرینی کرده‌اند.

 

وی عنوان کرد: حقیقتا علما و داشنمندان که در این خطه پرورش یافته‌اند و بزرگانی که نه فقط برای مردم کردستان بلکه برای کشور افتخارند برای ما ارزشمند هستند.

 

آیت‌الله رئیسی بیان کرد: امروز وقتی به کردستان نگاه می‌کنیم به عنوان استانی است که ظرفیت‌های اقتصادی پویا در روستا و ظرفیت‌هایی در حوزه‌های کشاورزی و گردشگری و معدن دارد و توسط جوانان نیز اقتصاد دیجیتال باید فعال شود.

 

 

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اقداماتی قابل تقدیر انجام شده اما ظرفیت استان بیشتر از آنچه که امروز بهره‌برداری می‌شود، است و می‌توان ظرفیت‌های استان را مورد توجه دولت و دولتمردان و کارآفرینان و سرمایه گذاران در حوزه های مختلف اقتصادی قرار داد.

 

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: آنچه که امروز ما را رنج می‌دهد آن است که علیرغم ظرفیت‌های موجود نیروی تحصیلکرده بیکار است و باید به دست توانای دولتمردان، بخش خصوصی و تعاونی اقداماتی انجام شود.

 

 

رئیس جمهور بیان کرد: باید در کردستان شاهد کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال باشیم و نرخ بیکاری باید در کردستان کاهش پیدا کند.

 

آیت‌الله رئیسی مرز را یک فرصت دانست و گفت: باید از این فرصت نیز در جهت توسعه و تجارت استفاده شود.

 

وی با اشاره به اینکه فعال بودن بازارچه‌های مرزی به رونق اقتصاد استان می‌انجامد، افزود: اگر از این فرصت استفاده نشود شاهد کولبری خواهیم بود.

 

 

رئیس جمهور دولت سیزدهم گفت: باید از فرصت مرز برای توسعه تجازت و صادرات استفاده شود که راه آن قعال کردن بازارچه‌های مرزی خواهد بود و تصمیم دولت توسعه بازارچه‌های مرزی در این استان است.

 

وی فرصت سرمایه گذاری در استان را بالا دانست و گفت: رشد اقتصادی در گرو دو پایه اساسی است که افزایش سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری این دو مولفه است که می‌تواند رشد اقتصادی را برای کشور به ارمغان آورد و ارزش پول ملی را افزایش دهد.

 

رئیس جمهور دولت سیزدهم افزود: در سطح کشور در حوزه اصلاحات اقتصادی چند کار می کنیم که از بین بردن  زمینه های راند، فساد و پارتی بازی و روابط ناسالم از این راههاست و روابط ناسالم نمی تواند بستر توسعه اقتصادی در کشور باشد.

 

 

وی خطاب به مردم کردستان گفت: امروز برنامه دولت مبارزه با فقر، فساد و تبعیض است و در این میدان بیش از همیشه اقدام خواهیم کرد.

 

 

وی عنوان کرد: تبعیض و بی عدالتی و فقر زیبنده نظام اسلامی نیست و آنچه که مردم را رنج می‌دهد این موارد است و مدیران باید مصمم باشند تا در جهت منافع مردم حرکت کنند و به نفع مردم گام بردارند.

 

وی گفت: امنیت  و وحدت بین شیعه و سنی بین اقوام مختلف از نعماتی است که در استان کردستان وجود دارد و همه باید شاکر آن باشیم.

کد خبر 1194117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha