درس توحید و خداشناسی در فرازهای دعای عرفه/ اسلام با ایجاد ناامنی ذهنی و روانی در جامعه مخالف است

امام جمعه آران و بیدگل گفت: کار کردن و فعالیت اجتماعی برای بانوان ممنوع نیست و اسلام مخالفتی برای این موضوع ندارد ولی آن چیزی که دین مخالف آن است اختلاط و از بین رفتن حرمت و ایجاد ناامنی ذهنی و روانی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در خطبه های این هفته نماز جمعه آران و بیدگل با گرامیداشت مناسبت روز عرفه و عید قربان گفت: عرفه روز رهایی نفس از گناهان و گشایش گرفتاری ها و فرصتی برای اجابت دعا و آرزوی بندگان پروردگار است.

 

امام جمعه آران و بیدگل افزود: همه فرازهای دعای امام حسین(ع) در روز عرفه برای ما بالاترین درس تقوا، توحید، اخلاص، خودشناسی و خداشناسی است.

 

حجت الاسلام سلیمانی در بخش دیگری از خطبه ها با گرامیداشت هفته حجاب و عفاف گفت: یکی از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری و مردم متدین، مراعات حجاب و عفاف و نگهبانی از این حکم الهی در جامعه است.

 

امام جمعه آران و بیدگل افزود: اصل حجاب و عفاف امر ضروری دین است و در بین فقها در این خصوص اختلافی وجود ندارد. علاوه بر شرع، عقل انسان هم بر رعایت حجاب و عفاف تاکید می کند و دلایل متعدد عقلی و روانشناختی بر لزوم حفظ حجاب تاکید دارد.

 

حجت الاسلام سلیمانی در ادامه با اشاره به تاکید قرآن به رعایت حجاب گفت: داستان های مختلف قرآن همچون حضرت یوسف، مریم، حضرت موسی و دختران شعیب و ... اهمیت حجاب و عفاف را می رساند. لذا بانوان باید مجاهدت بیشتری در حفظ حجاب داشته باشند.

 

امام جمعه آران و بیدگل تاکید کرد: کار کردن و فعالیت اجتماعی برای بانوان ممنوع نیست و اسلام مخالفتی برای این موضوع ندارد ولی آن چیزی که دین مخالف آن است اختلاط و از بین رفتن حرمت و ایجاد ناامنی ذهنی و روانی در جامعه است.

 

حجت الاسلام سلیمانی ادامه داد: حمله نظامی به کشور ما در موقعیت کنونی بعید است اما متاسفانه ما با تهاجم فرهنگی در همه ابعاد بویژه در حوزه حجاب و عفاف روبرو هستیم که به وقوع پیوسته است و راه مقابله با آن هم دفاع تک تک مردم است تا نگذارند حرمت جامعه شکسته شود.

کد خبر 1194119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha