تامل و تدبر در دعای عرفه ما را به خداشناسی نزدیک می کند

حجت الاسلام حمید بامری گفت: عرفه بهترین فرصت‌ها برای خداشناسی، نزدیک شدن به خدا و جلب رضایت پروردگار متعال است و تامل و تدبر در دعای عرفه امام حسین (ع) که بیان و شرح حقایق توحیدی و مراتب خداشناسی است ما را به خداشناسی نزدیک می‌کند.

حجت الاسلام «حمید بامری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با اشاره به این که فردا نهم ذی‌الحجه مصادف با روز عرفه است، گفت: عرفه روز نیایش و فرصتی برای تطهیر روح و صفا دادن به نفس است.

 

امام جمعه عنبرآباد عرفه از بهترین فرصت‌ها برای خداشناسی، نزدیک شدن به خدا و جلب رضایت پروردگار متعال دانست و افزود: تامل و تدبر در دعای عرفه امام حسین (ع) که بیان و شرح حقایق توحیدی و مراتب خداشناسی است، ما را به خداشناسی نزدیک می‌کند.

 

وی فرصت توبه را یکی از مزیت های روز عرفه برشمرد و بیان کرد: توبه مهم‌ترین چیزی است که انسان به آن نیاز دارد و عرفه، روز پذیرش توبه است همان طور که خداوند متعال در این روز توبه داوود و آدم (ع) را پذیرفت.

 

حجت الاسلام بامری تاکید کرد: یکی از فرصت های مهم در روز عرفه که بسیار مورد تاکید ائمه معصومین (ع) و بزرگان دین قرار گرفته، فرصت دعا و مسئلت از خداوند است. 

 

امام جمعه عنبرآباد ابراز کرد: در این روز از دعای عرفه سیدالشهدا (ع) غافل نشویم و برای یکدیگر در این روز دعا کنیم.

 

امام جمعه عنبرآباد ادامه داد: عرفه روز بهره‌گیری از فرصت‌های بسیار زیادی است که به واسطه فزونی رحمت خدای متعال در این روز می‌توان از آن‌ها بهره مند شد.

 

وی اظهار کرد: روزی‌ که تنها در سال یکبار به انسان رو می‌کند این روز را قدر بدانیم و از خدای متعال توفیق درک این روز را طلب کنیم.

 

حجت الاسلام بامری اضافه کرد: عرفه روزی است که خدا بندگانش را به عبادت و طاعت خویش دعوت کرده و سفره های جود و احسانش را برای آنها گسترده و شیطان در این روز خوارتر، حقیرتر، رانده تر و خشمناک تر از روزهای دیگر است.

 

امام جمعه عنبرآباد در خاتمه عنوان کرد: شب نهم دی الحجه، از شب های پربرکت و شب مناجات با خدای برآورنده حاجات است و توبه در این شب پذیرفته و دعا در آن مستجاب است و کسی که شب عرفه را به عبادت بپردازد، اجر 170 سال عبادت را دارد.

کد خبر 1194137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha