بازدید سرپرست حوزه های علمیه خواهران کشور از روند برگزاری آزمون ورودی حوزه های خواهران

​سرپرست حوزه های علمیه خواهران ضمن بازدید از محل برگزاری آزمون ورودی حوزه های علمیه خواهران گفت: توسعه رشته های مقاطع تکمیلی، زمینه‌ساز ارتقاء خواهران به بالاترین مراحل دانشی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سرپرست حوزه های علمیه خواهران ضمن بازدید از محل برگزاری آزمون ورودی حوزه های علمیه خواهران در بندرعباس گفت: امروز مصادف با 17 تیرماه سال 1401 آزمون سراسری حوزه های علمیه خواهران در کلیه مقاطع و سطوح علمی 2و 3 و 4 حوزوی و با حضور قریب به 20هزار نفر از داوطلبان خواهر در کل کشور برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین «مجتبی فاضل» خاطرنشان کرد: داوطلبان پس از کسب نمره قبولی در آزمون و انجام مصاحبه وارد مقطع عمومی در دو گروه خواهند شد. در گروه فارغ التحصیلان دیپلم دوره تحصیلی 5سال و در گروه سیکل، دوره تحصیلی 7 سال است و پس از طی آن، دانشنامه سطح 2 را دریافت خواهند کرد.

وی افزود: امیدواریم با توسعه رشته های مقاطع  تکمیلی، خواهران به بالاترین مراحل دانشی دست یابند و بتوانند مرجعیتی در حوزه زن و خانواده داشته باشند.

سرپرست حوزه های علمیه خواهران در پایان افزود: در استان هرمزگان 320 نفر در مقطع سطح 2 و  100نفر در مقطع سطح 3 و 17 نفر در یک رشته تحصیلی سطح 4 در این آزمون حضور یافتند و استان هرمزگان از جمله استان های کشور است که در تمام شهر های خود دارای مدرسه علمیه است.

لازم به ذکر است صبح امروز، حجت الاسلام والمسلمین فاضل با حضور در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهر بندرعباس، و موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه معصومه(س) از روند برگزاری آزمون ورودی حوزه های علمیه بازدید کرد.

کد خبر 1194149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha