بسیاری از سرقت های خرد توسط معتادان متجاهر انجام می شود

شعبانی گفت: امروزه بخش قابل توجهی از سرقت های خرد استان توسط معتادان متجاهر اتفاق می افتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، «علی شعبانی» در حاشیه بازدید از مرکز ماده 16 ترک اعتیاد بیان کرد: افراد معتاد به دلایل مختلف اجتماعی در دام اعتیاد گرفتار شده‌ اند و حالا هم باید شرایطی را فراهم کنیم که این افراد با بازپروی، توانمندسازی و ترک اعتیاد به سطح جامعه بازگردند.

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: مرکز ماده 16 ترک اعتیاد پس از سال ها کش و قوس در استان راه ‌اندازی شده و به معتادان متجاهر اختصاص دارد و همه دستگاه ها و نهادها باید در استمرار فعالیت این مرکز مشارکت کنند زیرا برای استان یک ضرورت است.

 

وی عنوان کرد: امروزه بخش قابل توجهی از سرقت های خرد استان توسط معتادان متجاهر اتفاق می افتد و بدون شک نگهداری و پاک‌ سازی این افراد در این مرکز در کاهش وقوع جرم سرقت بسیار موثر است.

 

در ادامه دادستان عمومی و انقلاب قزوین اظهار کرد: این مرکز به تازگی در استان راه‌ اندازی شده و قطع یقین با مسائل و مشکلاتی روبرو است و بحمدالله با همدلی و همراهی که میان دستگاه ها و نهادهای استان وجود دارد، بدون ‌تردید این مشکلات به زودی مرتفع خواهد شد.

 

«حسین رجبی» افزود: ما معتقدیم افراد معتاد بیمار هستند و باید تحت درمان قرار گیرند و باید زمینه بازپروی معتادان فراهم شود و یکی از این راهکارها ایجاد اشتغال برای آنها است، تا به دلیل تأمین معیشت و امرار معاش به سراغ جرائمی مانند سرقت نروند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: با دستوری که در این بازدید صادر شد، مقرر شد با مشارکت تمامی دستگاه ها و نهادها، کارگاه اشتغال‌ زایی برای توانمندسازی معتادان طی یک ماه آینده در کنار این مرکز راه‌اندازی شود، تا ضمن ترک اعتیاد درآمد هم داشته و پس از خروج از مرکز هم دارای اشتغال پایدار باشند.

کد خبر 1194182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha