پیام حج رهبری، نقشه راهی برای جهان اسلام/سوال از وزیر کشاورزی  در دستور کار مجلس

سوال از وزیر کشاورزی در دستور کار مجلس، قدردانی امیرعبداللهیان از عوامل کنسرت نمایش «سیصد»، دولت لایحه اجاره داری حرفه ای را تعیین تکلیف کند، پیام حج رهبری، نقشه راهی برای جهان اسلام است برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان سوال از وزیر کشاورزی  در دستور کار مجلس،  قدردانی امیرعبداللهیان از عوامل کنسرت نمایش «سیصد»، دولت لایحه اجاره داری حرفه ای را تعیین تکلیف کند، پیام حج رهبری، نقشه راهی برای جهان اسلام است از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه ۱۸ تیر است.

سوال از وزیر کشاورزی و طرح تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش در دستور کار مجلس

جلسات علنی مجلس شورای اسلامی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته برگزار می‌شود و سوال محسن صفائی دلوئی نماینده گنابـاد و بجسـتان و تعـدادی دیگـر از نمایندگان از وزیر جهادکشاورزی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد.

بررسی لایحه تصویب مقاوله نامه حق تشکل و مذاکره دسته جمعی، ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون انرژی در مورد طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور، بررسی گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح حمایت از مالکیت صنعتی و بررسی گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح اصلاح مواد ۷۰۵ تا ۷۱۱ کتاب پنجم قانون مجازات در دستور کار نمایندگان است.

ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون امـورداخلی کشور و شوراها درمورد طرح نحوه تشکیل وفعالیت تشکلهای صنفی– تخصصی، بررسی لایحه تصویب اصلاحات ضمایم کنوانسیون بین المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی ها ۱۹۷۳، طرح تبیین وضعیت شاخص های اقتصادی در پایان هر دولت و طرح اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی در دستور کار این هفته مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

همچنین لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و مجمع مجالس آسیایی در رابطه با حقوق، مزایا و مصونیت های دبیرخانه دایمی مجمع مجالس آسیایی، لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی در مورد کمک و همکاری متقابل در امور گمرکی و لایحه اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه‌های سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای دستور این هفته مجلس پیش بینی شده است.

بررسی رد لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی تحقیقات سرطان، طرح تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش، طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار و لایحه اصلاح قانون به کارگیری سلاح توسط مأمورین نیروهای مسلح در موارد ضروری هم  در دستور کار این هفته مجلس است.

طرح اصلاح قانون حمایت از بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده پیرامون حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) و حرم مطهر حضرت معصومه(س)، بررسی طرح نحوه مواجهه با قانع کننده نبودن پاسخ وزرا، لایحه اصلاح تبصره(۱) ماده (۲) قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی و لایحه موافقتنامه بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در خصوص تأسیس مرکز منطقه‌ای آموزشی و پژوهشی مدیریت خطرپذیری و تاب آوری زلزله برای غرب و مرکز آسیا نیز در دستور کار این هفته نمایندگان قرار دارد.

 

قدردانی امیرعبداللهیان از عوامل کنسرت نمایش «سیصد»

حسین امیر عبداللهیان  وزیر  امورخارجه در صفحه اینستاگرام خود در این زمینه نوشت :«امشب فرصتی دست داد که در کنسرت نمایش سیصد، در محوطه زیبای سعد آباد، در جمع ایرانیان فرهنگ دوست و هنرمندان ارزشمند کشورمان حضور یابم.
 
هنر زیبای تئاتر و تلفیق هنرمندانه آن با موسیقی فاخر و اصیل ایرانی، بار دیگر به زیبایی تمام جلوه گری تاریخ ثروتمند این مرز و بوم را به نمایش گذاشت.

زیبایی این اثر هنرمندانه بویژه با پردازش به فرهنگ اصیل ایرانی و گنجینه های شعر و ادب فارسی از حکیم فردوسی تا عطار نیشابوری و استقبال گسترده مردم فرهنگ دوست ایران، دلنواز و ارزشمند است.
 
از خوانندگان گرانقدر این اثر بویژه آقای رضا بهرام ، آقایان  پور ناظری، به کارگردانی آقای امیر جدیدی و تهیه کننده محترم جناب آقای حسین توتونچیان و همه هنرمندان ارزشمند این اثر فاخر ، شامل خانم ها و آقایان پرتلاش و موفق تشکر و قدردانی می کنم.

زنده باد ایران عزیز و پاینده باد زبان شیرین فارسی.»

 

دولت لایحه اجاره داری حرفه ای را تعیین تکلیف کند

سید البرز حسینی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به بحث افزایش اجاره بهای مسکن گفت: در تمام دنیا اکثر کشورها و دولت ها در بحث اجاره بها دخالت می کنند منتهی جاهایی که تقاضای مسکن زیاد است همانند کلان شهرها سیاست تنظیم گیری را انجام می دهد.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اینکه در حال حاضر قاعده حوزه مسکن به هم خورده است و به تبع آن قاعده حوزه اجاره داری به هم خورده است، موضوع پیچیده ای است که نیاز به تدبیر دارد.

 

وی در مورد تعیین ضابطه برای بازار مسکن گفت: اگر چنین دخالتی انجام شود و ضابطه تعیین شود، ضمانت اجرایی آن چیست؟ مثلا اگر گفتیم اجاره در سال 25 درصد افزایش یابد اگر اجرایی نشود چه اتفاقی می افتد. قاعده ای که هست این است که قاعده ملک مصرع است بر فرض مثال شما ملک تان را نمی خواهید به کسی بدهید و یا با قاعده خاصی می خواهید آن را بدهید و ما نمی توانیم در این موارد قاعده مشخص کنیم.

 

حسینی بیان کرد: در اجلاس سران سه قوه مصوبه ای مبنی بر افزایش 15 و 20 و 25 و اجاره بها تصویب شد که کج دار و مریز در حال اجرایی شدن است که امیدواریم این مصوبه به طور جدی اجرایی شود.

 

وی تاکید کرد: ما معتقدیم موضوع مسکن نباید در جلسه سران قوا مورد بررسی قرار می گرفت بلکه وزارت راه و شهرسازی این توانایی را داشت که دستورالعملی بیاورد و اصناف نیز آن را اجرایی کنند. الان این قاعده به هم خورد و در جلسه سران قوا راجع به آن تصمیم گیری شد.

 

حسینی گفت: 4 الی 5 سال است که لایحه اجاره داری حرفه ای در دولت خاک می خورد. دولت این لایحه را مورد بررسی قرار دهد و به مجلس ارایه دهد که مبنای قانونی برای مسکن شود. در این لایحه راه مشخص است و قطعا اگر قانون شود همه از آن تمکین می کنند.

 

پیام حج رهبری، نقشه راهی برای جهان اسلام است

مجید حکیم الهی، رئیس مرکز اسلامی جاکارتا شب گذشته (جمعه ۱۷ تیر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه مسلمانان جهان همواره منتظرند که پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز برائت صادر شود، چون این پیام یک نقشه راهی برای جهان اسلام به حساب می‌آید، گفت: در این پیام، مقام معظم رهبری فرصت‌های پیش روی جهان اسلام و همچنین نقاط قوت و تهدید‌هایی که جهان اسلام با آن مواجه می‌باشد را بیان می‌کنند.

 

حکیم الهی با اشاره به اینکه مسلمانانی که به حج مشرف می‌شوند سراسیمه منتظرند که پیام مقام معظم رهبری صادر شود و به زبان‌های مختلف ترجمه و در اختیارشان قرار گیرد، گفت: این موضوع سبب شد که بسیاری از مسائل بنیادین جهان اسلام مورد توجه ملت‌های مختلف قرار گیرد و یک همگرایی و هم افزایی درباره مسائل اصلی و اساسی جهان اسلام مد نظر قرار گیرد.

 


وی درباره تأثیر کنگره عظیم حج بر تقویت همبستگی بین مسلمانان گفت: یکی از مسائلی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حج مطرح شد موضوع برائت از مشرکین بود که مورد استقبال جدی امت اسلامی و مسلمانان سایر کشور‌ها قرار گرفت. هر سال موضوع برائت از مشرکین در سرزمین وحی در مکه برگزار می‌شده است و در این مراسم امام خمینی (ره) پیامی را صادر می‌کردند. پس از حضرت امام (ره)، مقام معظم رهبری پیامی را در رابطه با موضوع برائت صادر می‌کنند که در روز برائت از مشرکین این پیام خوانده می‌شود.

 

مرگ بر آمریکا در رمی جمرات مانند الله اکبر؛ نشان توحید است

هاشمی، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته (جمعه ۱۷ تیر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره تأثیر فریضه برائت از مشرکان بر زنده نگاه داشتن مسأله فلسطین گفت: در مراسم حج سعی کردیم با خواهران مسلمان از کشور‌های دیگر ازجمله فلسطین ارتباط داشته باشیم حتی این بانوان در مدینه درخواست شرکت در دعای کمیل داشتند و ما چادر‌های ایرانی تهیه می‌کردیم تا آن‌ها را در جمع خودمان جای دهیم یا این که در سال ۸۶ که به سمت سرزمین عرفات می‌رفتیم تعدادی از خانم‌ها که از کشور سوریه بودند اصرار داشتند که با ما بیایند تا در مراسم برائت از مشرکین شرکت داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه فطرت انسان همیشه خواستار حقیقت و ظلم ستیزی است، گفت: در سفر‌ها موضع جمهوری اسلامی ایران را در مقابل استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی به بانوان از کشور‌های سوریه، تونس، مراکش و کشور‌های مسلمان دیگر توضیح می‌دادیم و در ارتباط با این بانوان بحث رژیم صهیونیستی را مطرح می‌کردیم حتی یکی از دوستان حدود ۱۴ سال پیش به دلیل این که به یک خانم فلسطینی که از ویلچر افتاده بود کمک کرد با ارتباطی که بین آن‌ها شکل گرفت تا الآن حدود ۱۵۰۰ نفر از مسلمانان فلسطین شیعه شدند.

 

وی با بیان اینکه در سفر حج با ارتباط بین بانوان از کشور‌های دیگر سعی می‌کردیم مبانی الهی اسلام را که اصل توحید می‌باشد مطرح کنیم، گفت: در رمی جمرات به زائران می‌سپردیم مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل بگویند، چون مانند الله اکبر؛ نشان توحید است.

 

 

 

 

 

کد خبر 1194250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha