قرائت مراسم دعای پرفیض عرفه در مساجد استان کرمانشاه

حجت الاسلام احمدی،گفت: روز عرفه، روز عید است و از اعیاد بزرگ به شمار می آید و در این راستا مراسم دعای پرفیض عرفه روز شنبه نهم ذی الحجه در مساجد استان کرمانشاه قرائت خواهد شد.

حجت الاسلام یوسف احمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ضمن تبریک فرارسیدن عید قربان ،گفت:نهم ذیحجّه یعنی روز عرفه است که می توان آن را روز دعا و نیایش نام نهاد. مخصوصا برای کسانی که توفیق تشرّف به حج و حضور در صحرای عرفات را پیدا کرده اند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه،افزود: عرفه به واقع روز دعا و مسألت از خداوند متعال است و خداوند درهای مغفرت و رحمت خود را در این روز به روی بندگان باز می‌کند. 

 

وی با اشاره به نگاه اجمالی به دعای عرفه، خاطر نشان کرد:این دعا دارای شانزده فراز است که در هر فراز آن مباحث مختلفی بیان می شود، در ابتدای این دعا امام حسین علیه السلام به حمد و ستایش الهی می پردازند و در بخش دوم دعا جایگاه خویش را در دنیای هستی بیان می کنند و در بخش سوم به نعمت های الهی اعتراف می کنند و در بخش چهارم درباره اهمیت شکر نعمت های الهی سخنانی را بیان می کنند و می فرمایند چه کسی می تواند شکر این نعمت ها را به جا آورد. یکی از بخش های این دعا این است که همه از سپاسگزاری ناتوان هستند، زیرا اگر همه انسان ها و موجودات جمع شوند نمی توانند تعداد نعمت های الهی را بشمارند. در بخش ششم این دعا امام حسین علیه السلام اعتقادات خودشان را بیان می کنند. در بخش هفتم حامدین در درگاه عبودی را بیان می کنند. در این دعا رنگین کمان عبودیت و عرفان را شاهد هستیم.

 

حجت الاسلام احمدی ، تصریح کرد: ذی‌الحجه ماه مناجات و نیایش است و اوج این نیایش هم روز عرفه بوده که بهترین فرصت برای استغفار از درگاه الهی محسوب می‌شود.

 

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین مراسم ویژه‌ای در گلزار شهدای کرمانشاه راس ساعت ۱۶ با مداحی حاج مجتبی رمضانی مداح کشوری برگزار خواهد شد.

 

 

وی در پایان گفت: روز عرفه، اعمال خاصی دارد، انفاق و ترحم به دیگران را از جمله مباحث مهم در این روز است واز نظر بخشش گناهان معادل ماه رمضان نامیده شده است.

کد خبر 1194343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha