استقبال کشاورزان از خرید تضمینی گندم

مدیر جهاد کشاورزی فاروج گفت: امسال با توجه به نرخ ۱۱۵ هزار ریالی دولت برای خرید تضمینی گندم، کشاورزان از آن استقبال کرده اند.

«حبیب الله مقتدر» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج اظهارکرد: سطح زیر کشت گندم آبی شهرستان چهار هزار و 500 هکتار و دیم 10 هزار و 500 هکتار است و امسال با اقدامات پیشگیرانه به موقع در محصول گندم آبی خسارت چندانی نداشته ایم.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فاروج با اشاره به تاثیر چشمگیر خشکسالی سال گذشته بر محصول گندم شهرستان بیان کرد: امسال هم در گندم دیم 30 درصد خسارت ناشی از خشکسالی  داشتیم.

 

مقتدر، تعداد مراکز خرید گندم شهرستان را چهار واحد در روستاهای مایوان، نجف آباد، مرغزار و شهر تیتکانلو عنوان کرد و گفت: ظرفیت این مراکز پنج هزار تُن است که در چند نوبت به تناسب خرید پر و خالی می شود.

 

وی برآورد انجام شده از سوی کارشناسان در برداشت گندم شهرستان را 30 هزار تُن عنوان کرد و افزود: باید دید مردم چقدر از این محصول را تحویل مراکز می دهند.

 

مقتدر با اشاره به اینکه برداشت گندم تا 20 روز آینده در شهرستان ادامه دارد، گفت: برای برداشت مکانیزه گندم 70 دستگاه کمباین وارد شهرستان شده که همه این دستگاه ها دارای معاینه فنی است.

کد خبر 1194378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha