تجهیزات پزشکی  یکی از اجزای مهم و تاثیر گذار  حوزه سلامت است

رحیمی گفت: بیمه سلامت در راستای ارائه خدمات بهینه به بیمه شدگان خود با تعاملات و همکاری لازم با مراکز درمانی ارائه دهنده خدمت وتامین کننده کالاهای سلامت محور، نهایت تلاش خود را برای ارائه تجهیزات پزشکی با کیفیت و قیمت مناسب به کار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل بیمه سلامت استان ایلامف در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: اکثر لوازم و تجهیزات پزشکی و پروتزهای مصرفی، به هنگام بستری در بیمارستان استفاده می شوند، مشمول تعهدات بیمه قرار می گیرند.

 

«نورالدین رحیمی» تصریح کرد: همچنین در بخش سرپایی چندین قلم از جمله دستگاه سمک محصولات استومی و دستگاه پمپ دسفرال در تعهد بیمه سلامت مي باشد.


 وی یادآور شد: در صورت نیاز بیمارانی به این لوازم با مراجعه به مراکز ارائه دهنده اين اقلام می توانند از پوشش بیمه ای برخوردار شوند.


مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: در حال حاضر 153 هزار قلم لوازم و تجهیزات پزشکی در تعهد سازمان بیمه سلامت قرار دارد که فهرست آنها در سایت  ihio.gov.ir سازمان به نشانی  در دسترس می باشد و مردم با مراجعه به سایت فوق در قسمت تعهدات و تعرفه ها و تجهیزات پزشکی مورد تعهد می‌توانند با وارد کردن نام یا کد کالا تعهد سازمان (بیمه ای یا غیر بیمه ای) قیمت مصوب مصرف کننده و سقف تعهد بیمه را مشاهده نمایند.


رحیمی افزود: لوازم و تجهیزات پزشکی که در مرکز طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت جهت بیمه شدگان مورد استفاده قرار می‌گیرند و در صورتحساب بیمه ای لحاظ می شود، هزینه آنها بر اساس تعرفه و قیمت های تعین شده محاسبه و به مراکز درمانی پرداخت می شود.


مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام خاطرنشان کرد: بیمارانی که به مراکز درمانی غیر طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت مراجعه، و هزینه درمان خود را به بیمارستان پرداخت کرده اند می توانند با ارائه اسناد و مدارک درمانی مراجعه به واحد خسارت متفرقه بیمه سلامت استان ایلام و یا دفاتر پیشخوان تعیین شده در سطح استان نسبت به باز پرداخت هزینه درمان خود اقدام نمایند و هزینه لوازم و تجهیزات را بر اساس تعرفه ها و قیمت های تعیین شده محاسبه و به بیمه شده پرداخت می شود.

کد خبر 1194395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha