کلیسای آمریکایی: "اسرائیل" یک رژیم  آپارتاید و نژادپرست است

کلیسای پرسبیتریان در آمریکا با تصویب طرحی به اتفاق اکثریت اعضای خود، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی یک دولت آپارتاید و نژادپرست است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «مرکز اطلاع رسانی فلسطین» ، کلیسای پرسبیتریان در آمریکا با تصویب طرحی به اتفاق اکثریت اعضای خود، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی یک دولت آپارتاید و نژادپرست است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این کلیسا که دومین نهاد بزرگ کلیسای پروتستان در آمریکاست، در نشستی در شهر لوییویل در ایالت کنتاکی این طرح را به تصویب رساند. 70 درصد اعضای این کلیسا به طرح مذکور رای موافق دادند.
در این طرح آمده که قوانین و سیاست‌های دولت رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینیان مصداق تعریف قوانین بین‌الملل از تبعیض نژادی است.
این طرح می‌افزاید که رژیم صهیونیستی در راستای تامین منافع عده‌ای خاص (یهودیان) دست به اقداماتی غیرانسانی زده و دو مجموعه قوانین را تصویب کرده که یکی برای اسرائیلی‌ها و دیگری برای فلسطینیان است و اولویت را به یهودیان داده و با فلسطینیان به شیوه‌ای سرکوبگرانه تعامل می‌کند و اراضی و منابع آبی آنان را برای استفاده یهودیان مصادره کرده و فلسطینیان را از حق سکونت و دیگر حقوق خود محروم کرده است.
 
کد خبر 1194421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha