مردم ایران در طول تاریخ پوشاک عفیفانه را برگزیده اند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این وزارتخانه چتر فراگیری برای همه ایرانی ها با هر نوع سلیقه و گرایش دارد؛ گفت: مردم ایران در طول تاریخ پوشاک عفیفانه را خودشان برگزیده اند و این سبک پوشش به آن ها تحمیل نشده است.

«محمد مهدی اسماعیلی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه یازدهمین نمایشگاه مد و لباس فجر در پاسخ به سئوال خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان مبنی بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  و شورای فرهنگ عمومی برای دو قطبی سازی های اخیر در حوزه پوشاک  جامعه چه پاسخی دارد، گفت: ما در جامعه ایرانی اسلامی خودمان مبتنی بر ساخت های قانونی کارمان را جلو می بریم. ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای فرهنگ عمومی مخالف هر نوع دو قطبی سازی هستیم و این کار بدخواهان مردم ایران است و کسانی هم که در داخل ناخودآگاه به این دو قطبی ها دامن می زنند دارند کار بدخواهان را ادامه می دهند.

 

وی تصریح کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک چتر فراگیری برای همه ایرانی های عزیز با هر نوع سلیقه و گرایش داریم؛ مردم ایران در طول تاریخ پوشاک عفیفانه را خودشان انتخاب کردند و کسی آن را به آنها تحمیل نکرده است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مقوله پوشاک در آثار هنری تاریخی به جامانده از تمدن  ایران در مقایسه با فرهنگ غربی گفت : شما فرهنگ ایرانی ما را مقایسه کنید با فرهنگ غربی در همین مجسمه ها و آثار تجسمی که از دوره های ایران باستان و قبل از اسلام و ایران بعد از اسلام مانده را با غرب و با تمدن مغرب زمین در دوره های مختلف مقایسه کنید،  امتیاز فرهنگی ما پوشیدگی است و علاقه به انواع هنرها است اما در مقابل شما یک نوع برهنگی می بینید؛ مردم ایران قبل از اسلام و بعد از اسلام پوشش هنرمندانه را برای خود انتخاب کردند و این نمایشگاه همین را نشان می دهد. شما می بینید در اسکو یک شهر کوچک در شمال غربی کشورمان به چه زیبایی آثار پوشاک عفیفانه تولید می شود، در سیستان نیز همین طور و این نشان می دهد که اساسا این کار و این رخنه فرهنگی را با عناوین گمراه کننده نباید اجازه دهیم نفوذ پیدا کند.

 

اسماعیلی در پاسخ به این سئوال خبرنگار شبستان که ارزیابی تان از یازدهمین نمایشگاه مد و لباس فجر چیست، گفت: یازدهمین نمایشگاه بین المللی مد و لباس فجر کار شبانه روزی بوده که آقای امامی و همکاران شان  انجام دادند و اینکه این نمایشگاه را در هفته عفاف و حجاب برپا کرده اند. ممکن است برخی نگاه ها با هم تعارض پیدا کنند، اما اینجا یک نگاه فرهنگی هنری را به نمایش می گذاریم. ما می گوییم از تعارض ها، دوگانه سازی ها و نگاه های کاذب پرهیز شود، همه زنان و مردان ایرانی یک زندگی عفیفانه تاریخی داشتند و آن را دارند ادامه می دهند.

 

لیلا ضامنی

 

کد خبر 1194427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha