رونق سینماهای استان فارس با مدیریت حرفه ‌ای امکان ‌پذیر است

موسوی‌ نژادیان گفت: برگزاری دوره‌ های مدیریت حرفه ‌ای مراکز فرهنگی و هنری همچون سینماها ضروری است و رونق سینماهای استان فارس با مدیریت حرفه ‌ای امکان ‌پذیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید رسول موسوی‌ نژادیان»، امروز (شنبه 18 تیر) در نشست با شرکت ‌های سینمایی و مدیران سینماهای استان فارس گفت: هنرهای دیگری با سینما همراه می شوند و سینما جایگاه فرهنگ ‌سازی و تحول‌ آفرینی در تمام بخش ‌ها را دارد و باید بیش از پیش به سینما بپردازیم.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: مشکلات آموزشگاه‌ ها و موسسه ‌های فرهنگی و هنری با همکاری و همراهی آنها قابل رفع است راهکارهای قانونی راه‌ اندازی انجمن ‌های صنفی در این راه موثر است هویت ‌بخشی می کند.

وی اضافه کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس  از پویایی فرهنگ و هنر پشتیبانی می کند اما برخی دستگاه ‌ها از روی ناآگاهی، بسترساز کسانی شد ه‌اند که مجوز قانونی برای کار نداشته ‌اند اما ما راهکارهای قانونی پویایی فرهنگ و هنر را در نشست ‌ها دنبال کرده و نامه‌ هایی برای آنها فرستاده ‌ایم.

موسوی نژادیان تصریح کرد: هویت و کارآیی فرهنگ و ارشاد اسلامی در گرو فرهنگ و هنر است و از هنرمندان و فیلمسازان خواستار ارائه پیشنهادات خود برای پویایی بیشتر فرهنگ و هنر استان فارس هستیم.

وی ادامه داد: برگزاری دوره‌ های مدیریت حرفه ‌ای مراکز فرهنگی و هنری همچون سینماها ضروری است و رونق سینماهای استان فارس با مدیریت حرفه ‌ای امکان ‌پذیر است.

موسوی‌ نژادیان تاکید کرد: سالن‌ های سینما باید از استاندارهای لازم از لحاظ ساختمان، امکانات و تجهیزات برخوردار بوده و با نمایش فیلم‌ های متناسب با سلیقه مخاطب و نیازهای جامعه، سهم خود را در فرهنگ ‌سازی و تزریق امید به مردم ایفا کنند.

وی با اشاره رکود مادی سینماها در بحران کرونا گفت: سینماها با تلاش مضاعف و حمایت‌ های سازمان سینمایی کشور و با جذب حداکثری مخاطب باید به شرایط مطلوب بازگردانده شوند.

موسوی نژادیان گفت: ساخت، توسعه و تجهیز سالن ‌های سینما از اولولیت ‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و حمایت‌ های خوبی از طریق موسسه «سینماشهر» وابسته به سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تجهیز و به روز رسانی سینماها انجام شده  و برخی از سینماهای فارس نیز در نوبت این حمایت قرار گرفته اند.

کد خبر 1194461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha