فعالیت ۱۵۰پایگاه های اوقات فراغت در نقاط مختلف شهر اراک

کریمی با اشاره به طرح غنی سازی اوقات فراغت در اراک، گفت: برنامه های اوقات فراغت امسال در ۱۵۰ پایگاه اوقات فراغت در نقاط مختلف شهر اراک برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «علیرضا کریمی» امروز شنبه (18 تیر) در آیین افتتاح طرح‌ غنی سازی اوقات فراغت در اراک با اشاره به اهمیت برنامه های فرهنگی، گفت: غنی سازی اوقات فراغت نسل جوان و نوجوان با برنامه های فرهنگی، آموزشی، دینی و فاخر امری ضروری است که سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک در این زمینه فعالیت گسترده دارد.

 

شهردار کلانشهر اراک با اشاره به اینکه ۱۵۰ پایگاه تابستانی غنی‌سازی اوقات فراغت در نقاط مختلف این کلانشهر فعال شده است، افزود: برگزاری آموزش‌هایی در حوزه‌های مختلف از جمله امداد و نجات، نرم افزارهای طراحی با تلفن همراه، قرآن، داستان نویسی، بازیگری، عکاسی با تلفن همراه، سرود، تواشیح و رشته‌های مختلف ورزشی از جمله فوتبال، هنرهای رزمی، کوه پیمایی و پینگ پونگ، محور برنامه‌های اوقات فراغت شهرداری اراک در تابستان جاری است.

 

وی با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت با هدف توانمند سازی جوانان و نوجوانان برگزار می شود، افزود: توانمند سازی جوانان یکی از مولفه‌های هدایت جامعه است و این مهم در دستور کار برنامه های ما قرار دارد.

 

این مقام مسئول با اشاره به ایام تابستان و تعطیلی مدارس بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های ورزشی و آموزشی مدارس نیاز است از ظرفیت مدارس و معلمان در زمینه برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت بهره‌گیری لازم انجام شود.

 

تاکید بر مشارکت خانواده ها در طرح اوقات فراغت

در ادامه این مراسم مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی نیز با اشاره به اهمیت غنی سازی اوقات فراغت نسل جوان و نوجوان گفت: متولیان برگزاری دوره‌های اوقات فراغت باید افزایش مشارکت خانواده‌ها را در نظر داشته باشند و این برنامه ها را با مشارکت هر چه بیشتر خانواده ها برگزار کنند.

 

«محمد رضا جعفری» با بیان اینکه خانواده‌ها نقش مهم و تاثیرگذاری در زمینه آموزش و غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در جامعه دارند، ادامه داد: تا زمانی که خانواده‌ها حضور موثر در زمینه اوقات فراغت و آموزش به فرزندان نداشته باشند، نمی‌توان انتظار پیشرفت و رشد فرزندان خود را در حوزه‌های مختلف جامعه داشته باشند.

کد خبر 1194508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha