لزوم تصویب قانون و اعتباراتی در بودجه برای کمک مالی به مساجد

حجت‌الاسلام صفری ملک میان ضمن تاکید بر لزوم تصویب قانون و اعتباراتی در بودجه برای کمک مالی به مساجد توسط مجلس و دولت گفت: مسجد قطب فکری، فرهنگی، مذهبی و عقیدتی هر منطقه‌ای است و می‌تواند به مانند یک پایگاه تحول فکری عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رودسر،  حجت‌الاسلام «محمد صفری ملک میان» امروز (شنبه، ۱۸ تیر) در مراسم آغاز عملیات اجرایی تجدید بنای مسجد سیدالشهدا ماچیان ضمن گرامیداشت روز عرفه اظهار داشت: خدا را شاکریم توفیقی حاصل شد تا بتوانیم در این وانفسای تنگناهای اقتصادی و معیشتی شروع چنین کار بزرگی را در سطح منطقه شاهد باشیم. 

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس ضمن تشکر و قدردانی از حضور مردم منطقه، ائمه جمعه، مدیر حوزه علمیه، فرماندار، مدیرکل اوقاف و سایر حاضرین در این مراسم، عنوان کرد: ماچیان تنها به روستای ماچیان تعلق ندارد بلکه در این منطقه یک مرکزیت فرهنگی وجود دارد که مورد استفاده کل منطقه قرار می‌گیرد.

 

صفری ملک میان با بیان اینکه این نعمت بزرگ را باید قدر بدانیم تصریح کرد: با توجه به مرکزیت روستای ماچیان که مراسمات زیادی از اینجا برگزار می‌شود باید در کنار رعایت مسائل فنی و مهندسی و کیفیت بنا، سرعت عمل لازم هم به پروژه ساخت مسجد داده شود.

 

وی ماچیان را زادگاه شخصیت‌هایی بزرگ دانست و با تاکید بر اینکه میتوان از ظرفیت این شخصیت‌ها نیز در ساخت مسجد منطقه استفاده نمود اذعان کرد: امیدواریم مجلس و دولت بتوانند در حوزه تصویب قانون و اعتبار بودجه برای کمک مالی به مساجد به گونه‌ای عمل کنند تا کاربردهای مختلف مساجد بیش تر از هر زمان دیگر عملیاتی شود.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس اذعان کرد: مسجد در بلاد اسلامی و ام القرای جهان اسلام یعنی جمهوری اسلامی ایران که ندای اندیشه مهدویت را در همه عالم به گوش جهانیان می‌رساند باید جایگاهی والا داشته باشد و فعال‌تر از اینها عمل کند.

 

صفری ملک میان کاربرد فرهنگی را مهمترین کاربرد مساجد دانست و یادآور شد: در حال حاضر مسجد با اعانات مردمی مدیریت می‌شود و به لحاظ شرایطی که به لحاظ فرهنگی بر جامعه ما حاکم است همه اینها باعث شده کارکردهای امروز مساجد آن کارکردی که باید باشد نیست.

 

وی با تاکید بر اینکه نحوه کارکرد مساجد کشور در تراز جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی نیست بر لزوم تقویت جایگاه مسجد تاکید کرد و ابراز داشت: متاسفانه هنوز نتوانستیم این تفکر و اندیشه را در سطح کلان جامعه جا بیاندازیم که مسجد قطب فکری، فرهنگی، مذهبی و عقیدتی منطقه است و می‌تواند به مانند یک پایگاه تحول فکری عمل کند..

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس ضمن اعلام آمادگی جهت کمک برای تجدید بنای مسجد سیدالشهدا ماچیان خاطرنشان کرد: مسجد قداست دارد و در تمام ادوار جهان اسلام محور بوده است اما ما نتوانستیم در این حوزه به خوبی عمل کنیم و این دقیقا نقطه ضعف ماست که باید اصلاح شود.

کد خبر 1194528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha