دعای عرفه در آستارا طنین‌انداز شد

دعای پرفیض عرفه با حضور عاشقان دلسوخته حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در بندر آستارا طنین انداز شد.

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، همزمان با نهم ذی‌الحجه روز عرفه و نیایش، دعای پرفیض عرفه عصر امروز(شنبه، ۱۸ تیر) با شرکت هزاران عاشق دلسوخته امام حسین (ع) در مصلی نماز جمعه بندر آستارا طنین انداز شد.

 

در این آیین روح بخش و عرفانی مردم متدین و مرزنشین آستارا با قرائت دعای عرفه امام حسین (ع) در حالیکه اشک می‌ریختند به راز و نیاز با خداوند متعال پرداختند.

 

در این آیین معنوی مردم مومن و ولایتمدار بندر آستارا اعم از پیر و جوان به همراه خانواده‌هایشان دعای پرفیض عرفه را قرائت کرده و از درگاه خداوند طلب مغفرت کردند.

 

عاشقان حریم حضرت حق با نیایش و طلب مغفرت به درگاه پروردگار متعال روح خود را تازه کرده و درس خودسازی و خداشناسی را ورق زدند.

 

روز نهم ذی‌الحجه روز «عرفه» روزی بزرگ برای مسلمانان جهان است که درهای کرم و بخشش خداوند متعال به روی بندگانش باز است.

 

روز عرفه از اعیاد بزرگ اسلام و روزی است که حق تعالی بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فراخوانده و سفره‌های جود و احسان خود را برای آنان گسترانیده و شیطان در این روز خوار و حقیرتر شده است.

 

حجت‌الاسلام «محمد جواد باقری‌ارومی» در این آیین،اظهارکرد: روز عرفه روز پالایش و تزکیه نفس از گناهان و فرصتی برای تقرب به ایزد منان است.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان‌اینکه روز عرفه از مهم‌ترین و بزرگترین اعیاد اسلامی است، افزود: در این روز مومنان با حضور در خوان کرم و احسان الهی به عبادت و اطلاعت می‌پردازند و از بارگاه الهی طلب استغفار می‌کنند.

 

‌حجت‌الاسلام باقری‌ارومی خاطرنشان‌کرد: روز عرفه، فرصت مباركی برای خلوت انسان با خداست تا با درک درست حقايق بی‌كران خلقت و آفرينش، از گمراهی و ذلالت رهايی يابد.

 

کد خبر 1194530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha