جشن‌های عید قربان تا عید غدیر در بقاع متبرکه استان کرمانشاه برگزار می شود

حجت الاسلام صالحی، گفت:جشن‌های عید قربان تا عید غدیر به همت سازمان اوقاف در دهه ولایت و امامت در بقاع متبرکه شاخص کرمانشاه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد صالحی،در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ضمن تبریک فرارسیدن عید قربان،گفت: فلسفه اصل ولایت، همدلی و همراهی بشریت حول کلمه حق و عبودیت خداوند است از این رو در این دهه همه قطره‌ها باید جمع شوند تا به دریا برسند.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه ،افزود: هر سال در تاریخ ۱۰ذیحجه مصادف با عید قربان که یکی از عیدهای بزرگ مسلمانان است جشن گرفته می شود و در این روز بود که خدا به ابراهیم فرمان داد تا فرزندش را قربانی کند. 

 

 

وی خاطر نشان کرد:  امسال همایش بانوان ولایی همزمان با عید غدیر در امامزادگان و بقاع شاخص برگزار و مراسم عقد اخوت بین مؤمنین در بقاع متبرکه شاخص و طرح «ضیافت غدیر» همزمان با عید غدیر در استان اجرا می‌شود.

 

 

حجت الاسلام صالحی ، تصریح کرد: از عید قربان تا غدیر یک دهه فرصت است که در سال‌های اخیر با تلاش‌هایی که صورت گرفته مراسم‌های متنوعی در این ایام برگزار شده و امسال امیدواریم برنامه های باشکوهی را برگزار کنیم.

 

 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ،اظهار کرد: ویژه برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با هدف ترویج معارف اهل‌بیت(ع) و تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اجرا می‌شود.

 

وی در پایان گفت:عید قربان دارای درس‌های فراوانی است، اعیاد را زمانی می‌توان سعید دانست که تمامی مسلمان جهان باردیگر در کنار هم با وحدت و همدلی جمع شوند و این بیداری اسلامی زمینه‌ساز نجات از سلطه و ظالمان باشد.

 

کد خبر 1194561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha