دشمن تلاش می کند حرکت ما را در مسیر دین و انقلاب سست کند

آیت الله عابدینی گفت: دشمن تمام تبلیغات خود را متمرکز کرده ما را نسبت به دین، انقلاب و نسبت به راه امام و شهدا سست کند بنابراین باید مراقب این نقشه های دشمن باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در خطبه های نماز عید قربان که امروز (یکشنبه ۱۹ تیر) در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، بیان کرد: هر کاری که مومن انجام می دهد درصدد کسب تقوای الهی است و می خواهد ارتباط خود را با خداوند متعال مستحکم کرده و عهد و پیمانش را با هر عبادتی با خداوند متعال محکم کند تا به جایی برسد که همه جا خدا را حاضر و ناظر اعمال دانسته و بداند در محضر خداست بنابراین در هر نماز جمعه، عید فطر و قربان و مناسبتی باید دست یکدیگر را برای رسیدن به تقوا بگیریم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: خداوند متعال بزرگان تقوا را به ما نشان داده و در واقع الگو و اسوه نشان داده است و در این ایام جا دارد از الگو بودن حضرت ابراهیم (ع) یاد کنیم.

 

وی عنوان کرد: الگوی زندگی، سبک زندگی، اخلاق خانواده، رفتار اجتماعی، مسائل اقتصادی، رفتار سیاسی و تعامل و رفاقت با یکدیگر باید بر اساس منظومه حکیمانه الهی ابراهیمی باشد و مراقب باشیم به تدریج بین ما و قران و پیامبر و آل پیامبر فاصله ایجاد نکنند.

 

آیت الله عابدینی اعلام کرد:اسوه بودن حضرت ابراهیم (ع) به اسوه بودن رسول اکرم (ص) وصل می شود، وقتی ابراهیم (ع) اسوه ما شد، حضرت ابراهیم (ع) به ما عقلانیت آموخته و ما را از خرافات و شایعات دور می دارد.

 

وی تأکید کرد: حضرت ابراهیم (ع) در دعای خود به ما اخلاص را می آموزد، حضرت ابراهیم (ع) دعا کرد انسان ها فقط و فقط پیش خدا سرمایه گذاری کنید، سرمایه، عمر، جوانی، مال و نیت خود را با خدا هماهنگ کنید.      

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین توضیح داد: حضرت ابراهیم (ع) دعا کرد مردم و امت اسلام همه برای اقامه نماز بکوشید و دعا کرد مرا اقامه کننده نماز قرار بده و نسل های آینده من را هم اقامه کننده نماز قرار بده و همچنین به فکر پدرو مادر بودن را با دعا به ما می فهماند.

 

وی تأکید کرد: خوشنامی از دعاهای حضرت ابراهیم (ع) است بنا نیست انسان به گونه ای زندگی کند خود را در معرض تهمت قرار دهد و تهمت رفتار ناجوانمردانه ای است که کسی دیگری را به دروغ متهم کند.

 

آیت الله عابدینی گفت: حضرت ابراهیم (ع) راجع به قیامت دعا می کند روزی که خلایق مبعوث می شوند من سرافکنده و خوار نباشم، بنابراین باید به فکر قیامت باشیم و در خصوص امنیت روحی، روانی، مالی، اقتصادی و امنیت در همه شئون زندگی، ابراهیم خلیل دعا می کند.

 

وی ادامه داد: حضرت ابراهیم (ع) برای بعثت رسول اکرم دعا کردند خدایا در میان مردم رسولی را از جنس خودشان مبعوث فرما که آیات تو را برای آنها تلاوت کند و کتاب و حکمت به مردم بیاموزد.

 

امام جمعه قزوین اظهار کرد: از دیگر دعاهایی که حضرت ابراهیم (ع) داشت و می توانیم اثر آن را در زندگی خود مشاهده کنیم، این بود که حضرت ابراهیم فرمود خدایا تو شاهد هستیم من خانواده خودم را در سرزمینی آوردم که قابل کشاورزی نیست تا بنای نماز، عبادت و بندگی را محکم کنم و از کعبه باید این اتفاق رخ دهد و سپس دعا کردند خداوندا کاری کن دل های اهل عالم متوجه اینجا شود.

 

وی تصریح کرد: حضرت ابراهیم (ع) جوانمرد بود ما نیازمند جوانمردی هستیم بیشتر اختلافاتی که پیدا می شود اگر جوانمردی به میدان بیاید اختلافات کنار می رود آنجا که ربا به میدان می آید، انسانی غیبت می کند و انسانی گذشت و ایثار نمی کند یعنی جوانمردی کنار رفته است.

 

آیت الله عابدینی بیان کرد: کسانی که با امام (ره) ما درافتادند رئیس جمهور آمریکا و رئيس جمهورهای پی در پی آمریکایی استخوان هایشان پوسید و نام شان با ننگ گره خورد ولی نام امام در عالم درخشیدن گرفت و امروز سرودی را در کشورهای مختلف با احساس می خوانند یعنی امام انقلاب صادر شد.

 

وی عنوان کرد: ان شاالله در این شرایط گرانی هوای هم را داشته باشیم در این شرایط سخت جراحی اقتصادی مسئولان عنایت بیشتری داشته باشند و به یکدیگر رحم کرده و نسبت به تنگدستان بیشتر توجه داشته باشیم و با هم مهربان باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: باید در جهاد تبیین بکوشیم دشمن تمام تبلیغات خود را متمرکز کرده ما را نسبت به دین، انقلاب و نسبت به راه امام و شهدا سست کند بنابراین باید مراقب این نقشه های دشمن باشیم.

 

وی خاطر نشان کرد: حضرت ابراهیم (ع) به یک شکل امتحان شده و ما که امت آن حضرت هستیم امتحان مان به این شکل است ان شاالله این مراحل سخت را بگذرانیم و بدانیم آینده برای مملکت ما آینده ای روشن خواهد بود.

 

کد خبر 1194576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha