دین اسلام تاکید ویژه ای بر صله رحم دارد

حجت الاسلام بیات در خصوص تاکیدات اسلام بر صله رحم خاطرنشان کرد: در روز عید قربان بویژه همسایگان و اطرافیان فراموش نشوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه موقت زنجان در خطبه های بعداز نماز عید قربان شهر زنجان ضمن تبریک این عید به همه مسلمانان، به برکات دعای عرفه اشاره کرد و گفت: دعای عرفه از صفات عبودی و بندگی و توحید سرشار است.

 


حجت الاسلام حسن بیات ادامه داد: اگر اطاعت امر الهی کنیم سلام ائمه اطهار(ع) شامل حال بندگان می شود. همچنین خداوند متعال تاکید کرده است که هرکسی که به پیامبر گرامی اسلام (ص) فقط یه صلوات بفرستد در مقابل ۱۰ صلوات به همان بنده فرستاده و این تعداد از اعمال ناپسند او را محو می کند.

 


وی با بیان اینکه باید بندگان در هر شرایطی امانتدار باشند و عین امانت را به صاحب اصلی آن اگر چه بنده خوبی نباشد برگردانند، افزود: بر اساس تاکید پیامبر اسلام(ص) هر چیزی که نزد دیگری باشد امانت است اگر چه بی ارزش باشد.

 


امام جمعه موقت زنجان در خصوص تاکیدات اسلام بر صله رحم خاطرنشان کرد: در روز عید قربان بویژه همسایگان و اطرافیان فراموش نشوند.

 


حجت الاسلام بیات با بیان اینکه باید حقوق دیگران را ادا کنیم، افزود: وقتی که در دین بندگان ترس از خدا، امانتداری، اخلاق خوب با خانواده باشد، روزی زیاد می‌شود و این از ویژگی های پیروان مذهب شیعه و امام صادق(ع) است.

کد خبر 1194614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha