عید غدیر افضل اعیاد مسلمانان است

حجت الاسلام حسینی نسب، ۱۸ ذیحجه را روز امامت و ولایت حضرت امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام خواند و گفت: عید غدیر افضل اعیاد مسلمانان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه شهرستان سلطانیه در خطبه های نماز عید قربان با توصیه با تقوای الهی، به درسهای تربیتی عید قربان اشاره کرد و گفت: تسلیم در برابر خداوند، تقوا و غلبه بر هوای نفس و ایستادگی در برابر مستکبران از درسهای تربیتی عید قربان است. 

 


حجت الاسلام حسینی نسب با بیان اینکه دین اسلام دین همه بُعدی است، این دین هم به دعا و مناجات و هم به انفاق و قربانی و هم به ایستادگی در برابر ظالمان تاکید دارد و امام حسین علیه السلام در شب عاشورا مشغول دعا و مناجات است اما روز عاشورا شمشیر به دست می گیرد و در برابر دشمنان ایستادگی می کند همانطور ‌که حضرت ابراهیم(ع) در برابر نمرود ایستاد، گفت: امروز یزید دوران و نمرود زمان آمریکای مستکبر است.

 


امام جمعه شهرستان سلطانیه با تبریک آغاز دهه امامت و ولایت و با بیان اینکه حضرت  ابراهیم بعد از پیروزی در برابر امتحانات الهی به مقام امامت رسید، ۱۸ ذیحجه را روز امامت و ولایت حضرت امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام دانست و گفت: عید غدیر افضل اعیاد مسلمانان است.

 


حسینی نسب با بیان اینکه در روز عید قربان، قربانی کردن برای کسی که در حج است واجب اما برای دیگران نیز مستحب است، بر فراموش نشدن فقرا و نیازمندان از گوشت قربانی ها تاکید کرد و افزود: در دین اسلام در عیدی بر انفاق تاکید شده و لذا در روز عید فطره، زکات فطره و در روز عید قربان، قربانی کردن و در روز عید غدیر بر اطعام تاکید شده است.

کد خبر 1194660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha