اقامه نماز عید سعید قربان در  استان سمنان

نماز عید سعید قربان با حضور مردم مؤمن و خداجوی استان سمنان در مناطق مختلف این استان اقامه شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، صدها نفر از مردم  استان سمنان هم‌زمان با سراسر کشور با حضور در مساجد و حسینیه‌ها و مصلاهای شهرهای این استان و در مکان های پیش بینی شده برپایی نماز عید سعید قربان در صفوفی بهم پیوسته اقامه و ذکر الهم اهل الکبریا و العظمه را با هم زمزمه کردند.

 

نماز عید سعید قربان در مرکز استان سمنان به امامت حجت‌الاسلام‌ مرتضی مطیعی نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان و امام‌جمعه این شهر در مصلای بزرگ شهر سمنان اقامه شد.

 

طنین تکبیر مردم مهدی‌شهر در مصلی به گوش فلک رسید و مردم در صفوف به هم فشرده نماز عید سعید قربان را به شکرانه بندگی و طاعت و جشن گرفتند.

 

حسینیه شهدا (مصلای نماز جمعه) سرخه  نیز پذیرای نمازگزاران برای اقامه نماز عید سعید قربان بود.

 

آیین معنوی نماز عید قربان در شهرستان‌های شاهرود در حسینیه مدرسه قلعه این شهرو در بسطام در مسجد جامع ودر میامی در مسجد جامع برگزار شد.

 

دامغانی‌ها در مصلای این شهر وگرمساری‌ها نیز در مسجد جامع این شهر اقامه نماز را در کنار هم یک دل و هم صدا جشن گرفتند.

 

مردم متدین و خداجوی شهمیرزاد صفوف به هم فشرده نماز عید سعید قربان را در مسجد ولی عصر (عج) برگزار کردند.

 

مصلی دیباج و مسجد صاحب‌الزمان آرادان هم میزبان خیل عاشقان و متعبان به پروردگار بود و در کلاته خیج نماز عید سعید قربان در حسینیه اعظم برگزار شد.

 

مسجد زیبای تاریخی جامع ایوان کی و مسجد جامع بی ارجمند نیز امروز میزبان خیل نمازگزاران بود.

 

از مجن زیبا نیز خبر می‌رسد که مردم نماز را در مسجد امام حسین (ع) اقامه کردند و پای صحبت‌های خطیب آن نشستند.

 

مردم درجزین در مسجد جامع و مردم کالپوش و رویان نیز در مساجد جامع نماز عید قربان را به جای آوردند و در کلاته رودبار نیز این نماز در مسجد جامع برگزار شد.

 

همچنین مقابل مصلاهای استان سمنان مرکز جمع آوری کمک و دام برای ذبح در روز عید قربان نیز استقرار داشت و مردم نیک‌اندیش استان سمنان نذورات خود را پرداخت کردند.

 

مردم خداجوی سمنان با حضور پر شور در مراسم عید قربان ، بار دیگر اطاعت و بندگی خود نزد معبود را به نمایش گذاشتند و با خشوع و خضوع قنوت بندگی بستند تا قربانی کردن هواهای نفسانی را شکرگزار باشند.

 

ائمه جمعه و جماعات در خطبه نماز عید قربان ضمن تبریک این روزباشکوه، بر دستگیری از نیازمندان، دیدار با بزرگترها و عیادت بیماران تاکید کردند.

 

روز دهم ذی‌الحجه، روز عید قربان (عید اضحی) و از اعیاد بزرگ اسلامی و نقطه وحدت و همبستگی ملت‌های مسلمان و دعای نماز این عید عزت، شرف و بالندگی مسلمانان است.

 

در منابع دینی اعمالی برای شب و روز این عید ذکر شده است و شب‌زنده‌داری، غسل و زیارت امام حسین (ع) از اعمال شب عید و غسل، نماز عید قربان، قربانی کردن، زیارت امام حسین (ع) و خواندن دعای ندبه، از اعمال روز عید است. روزه گرفتن در عید قربان حرام است.

 

 

کد خبر 1194673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha