کانون فرهنگی هنری «خدام الحسین» پرچم دار بازسازی واقعه غدیر در سرایان

کانون فرهنگی هنری خدام الحسین سرایان با همکاری انجمن نمایشی این شهرستان، همانند سال های گذشته پرچم داری بازسازی واقعه غدیر را همزمان با بزرگداشت دهه قربان تا غدیر عهده دار است.

«مهدی خوشکام» مسئول فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرایان با اشاره به برنامه های دهه قربان تا غدیر، از بازسازی واقعه غدیر به عنوان محوری ترین رویداد فرهنگی این دهه یاد کرد و به خبرنگار شبستان گفت: بازسازی واقعه غدیر با مشارکت شهروندان در سه نقطه شهری آیسک، سه قلعه و سرایان در قالب سه گروه ۱۰۰ نفری حجاج، عصر روز عید غدیر اجرا می شود.

 


وی برگزاری مراسم بازسازی غدیر در محل آرامستان شهر سرایان را متذکر شد و خاطرنشان کرد: کاروان‌های ۱۰۰ نفری حجاج شهرهای سه قلعه، آیسک و سرایان با لباس احرام، همراه احشام، شتران، اسب و قاطر پس از ثبت نام، در این آیین مشارکت خواهند داشت.

 


مسئول فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرایان ادامه داد: در این مراسم کانون خدام الحسین سرایان با همکاری انجمن نمایشی شهرستان، صحنه بازسازی واقعه غدیر را به نمایش خواهند گذاشت؛ در اجرای این نمایش بالغ بر صد نفر عوامل با کانون خدام الحسین و انجمن نمایش شهرستان، همکاری خواهند داشت.

 


خوشکام ادامه داد: این آئین به منظور گسترش، تعمیق، ترویج و اتتقال فرهنگ غدیر به نوجوانان و نسل های آینده و الگوسازی عید غدیر خم؛ استفاده از آیات و روایات در شهرستان برنامه ریزی شده است.

 


وی با تقدیر از ادارات همکاری کننده در بازسازی واقعه غدیر گفت: همه باید تلاش کنند آنچه که ارائه می‌شود بر اساس واقعیت‌های تاریخی باشد.

 


مسئول فرهنگ و ارشاد اسلامی سرایان همچنین از برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری، بصیرتی و شاد در قالب سه جشن عمومی و سه جشن مختص بانوان در سطح شهرستان  خبرداد و گفت: جشن بانوان با استفاده از گروه هنری بانوان شهرستان اجرا خواهد شد.

 

وی حرکت کاروان شادی در سطح شهر سرایان و شهرهای آیسک و سه قلعه و روستاهای تابعه را در راستای رونق فعالیت های فرهنگی و هنری از دیگر برنامه های شاد دهه ولایت در سرایان برشمرد.

 

 

 

 

کد خبر 1194750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha