تعداد بیماران مبتلا به کرونا ویروس دراستان سمنان افزایش یافت

قدس از افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا ویروس دراستان سمنان خبردادوگفت: عادی انگاری در جامعه و کاهش میزان واکسیناسیون از دلایل اصلی تشدید همه گیری مجدد کرونا در جامعه است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛«کامران قدس» درنشست با خبرنگاران با بیان اینکه با توجه به افزایش بیماران مبتلا به کرونا ویروس، پیش بینی می شود طی ۳ هفته آینده از نظر ابتلا، بستری و بستری در آی سی یو به پیک برسیم گفت: در حال حاضر از شهرستان های تحت مدیریت دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان، شهرستان مهدیشهر در وضعیت زرد و سایر شهرستان ها در وضعیت آبی قرار دارند.

 

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان با اشاره به این که امیکرون سویه غالب اصلی و BA5 زیر سویه این همه گیری در حال حاضر است، اظهارداشت: در دو هفته اخیر تعداد بیماران مبتلا به کرونا ویروس افزایش پیدا کرده و در مناطق تحت پوشش این دانشگاه در ۱۴ روز گذشته ۱۵۰ مراجعه کننده مشکوک به ابتلا به کرونا داشتیم.

 

وی افزود: از ۱۵۰ مراجعه کننده مشکوک به ابتلا به کرونا در شهرستان های تابعه دانشگاه، حدود ۹۰ نفر از افراد تست PCR مثبت داشتند و ۲۰ نفر مبتلایان در مراکز درمانی بستری هستند.

 

قدس با تاکید بر اینکه پیش بینی می شود طی ۳ هفته آینده از نظر ابتلا، بستری و بستری در آی سی یو به پیک برسیم، ادامه داد: عادی انگاری در جامعه و کاهش میزان واکسیناسیون از دلایل اصلی تشدید همه گیری مجدد کرونا در جامعه است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز با اشاره به بازگشت شیوع کرونا و افزایش ابتلاء و مراجعه به مراکز درمانی شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بیان کرد: طی ۲۴ ساعت منتهی به پایان روز گذشته، تعداد مراجعان مشکوک به کرونا ۲۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

 

«حسین شیبانی» با بیان اینکه همه کسانی که سه دز واکسن هم زده‌اند می‌بایست برای مقابله با شیوع کرونا در پیک جدید دز یادآور را نیز تزریق کنند، گفت: کسانی که شش‌ماه از دز سوم واکسن کرونایشان می‌گذرد می‌توانند با مراجعه به خانه‌ها و مراکز بهداشت واکسن خود را دریافت کنند.

 

وی با تأکید براینکه اینکه کسانی که در دز دوم هستند نیز باید به سرعت دز سوم واکسن خود را تزریق کنند، ادامه داد: کسانی که هیچ واکسنی دریافت نکرده‌اند نیز برای مقابله با شیوع کرونا می‌توانند به مراکز درمانی مراجعه و واکسن خود را بزنند.

 

شیبانی با بیان اینکه تاکید کادر بهداشت و درمان به مردم استان سمنان این است که حتماً از ماسک استفاده کنند، افزود: اگر مدتی عادی انگاری کردیم می‌بایست این شرایط را تغییر و از ماسک‌های حداقل دولایه استفاده کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه باید از تجمعات غیرضروری و رفتن به مکان‌هایی که ضرورتی ندارد پرهیز کرد، اظهار داشت: رعایت فاصله گذاری و همچنین پروتکل‌های بهداشتی از مهمترین توصیه‌های ما به مردم است.

 

کد خبر 1194855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha