پایان دوره «تئاتر بچه‌ های مسجد» در شیراز

مراسم اختتامیه دوره «تئاتر بچه‌ های مسجد» در شیراز با حضور هنرمندان حوزه های هنری ۶ استان مرکزی و جنوبی کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، مراسم اختتامیه دوره «تئاتر بچه‌ های مسجد» منطقه پنج كشور در شیراز با حضور هنرمندان حوزه های هنری 6 استان مرکزی و جنوبی کشور برگزار شد.

این دوره سه روزه با حضور استان‌ های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، كرمان، یزد، بوشهر و فارس به میزبانی شیراز برگزار شد و «محمدرضا آزاد» و «سید حسین فدایی حسین»، مدیریت این دوره را به عهده داشتند.

در این دوره در مورد مفاهیم تئاتر مسجدی، شكل كار كارگردانی و بازی، آموزش‌ هایی ارائه و نشست مدیران حوزه‌های هنری شش استان كشور نیز برگزار شد.

«مهدی انصاری»، در مراسم اختتامیه این دوره گفت: تئاتر بچه ‌های مسجد از دهه ٦٠ در دست اجراست و پس از پیروزی انقلاب، مساجد به پایگاه و خاستگاه اجتماعی در تمامی عرصه ها تبدیل شدند و شاهد حضور هنرمندان موفقی مانند «فرج ‌الله سلحشور» و «كوروش زارعی» بودیم.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان بوشهر افزود: در دهه ٩٠ احساس می‌ شود عرصه از هنرمندان مسجدی خالی است و تربیت مربیانی در این دوره برای تئاتر بچه‌های مسجد و نیروی مسجدی و تئاتری برای آینده در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در قهرمان پروری در کشور، نگاه صرف به معرفی یک شهید به تنهایی كافی نیست و چگونگی معرفی مهمتر است و باید جذابیت سازی کنیم.

«امین بسیم»، مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اختصاص بودجه اندک به تئاتر گفت: اختصاص بودجه کم به تئاتر از دلایل عدم موفقیت این هنر در جامعه است حوزه هنری با راه ‌اندازی «تئاتر بچه‌ های مسجد» بخشی از مشكلات مالی را به عهده گرفته است.

«بابک دقیقی»، مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان کرمان نیز تاکید کرد: گستردگی رسانه‌ ها در شرایط فعلی عرصه را برای هنرهای نمایشی تنگ كرده است و به دلیل تجمیع امکانات در مرکز، هنرمندان تئاتر از استان‌ ها به تهران کوچ کرده اند.

کد خبر 1194884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha