همایش بانوان تمدن ساز  فردا در همدان برگزار می شود

سید حسینی گفت: همزمان با هفته عفاف و حجاب همایشی با حضور بانوان شهر همدان فردا ( سه شنبه ۲۱ تیرماه) ساعت ۱۸ در پیاده راه بوعلی سینا برگزار می شود.

«سید جواد حسینی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: همزمان با هفته عفاف و حجاب همایشی با حضور بانوان شهر همدان  فردا ( سه شنبه ۲۱ تیرماه) ساعت ۱۸ در پیاده راه بوعلی  سینای همدان برگزار می شود.

 

فرمانده سپاه ناحیه همدان افزود: امـر حجـاب کـه یـک دسـتور دینـی اسـت از شـاخصههای مهـم جامعـه ماسـت و بـا بسـیاری از مسـائل پیونـد خـورده و دارای ابعـاد سیاسـی، اجتماعـی، اقتصـادی و فرهنگـی اسـت.

 

وی ادامه داد:  آنجـا کـه ترویـج عفـاف و حجـاب در تنظیـم روابـط بیـن زن و مـرد در خانـواده نقـش بسـزایی دارد لیکـن بـا تنظیـم روابـط همـه افـراد در جامعـه نیـز مرتبـط خواهـد بــود و رعایــت حجــاب و عفــاف باعث حفــظ ارزشهــای انســانی،مقابله بــا تهاجم فرهنگــی غرب، آرامــش وپایــداری نهــاد مقــدس خانــواده، افزایــش احســاس امنیــت اجتماعــی می شود.

 

وی اظهار داشت: حجاب و عفاف ۲ اصل مهم در زندگی بشری به شمار می‌رود چرا که رعایت این الزامات دینی موجب می‌شود تا انسان از آسیب‌های اجتماعی دور بماند ضمن آنکه بارعایت دیگر شئون زندگی می‌تواند الگویی والا برای سایرین باشد.

 

حسینی گفت: حجاب حصار ی محکم و ایمن از نگاه نامحرمان برای زن مسلمان است  زیرا کرامت زن به عنوان مادر در حفظ پوشش و توجه به دستورات خداوند بزرگ در کتاب تعالی بخش به آن اشاره شده است.

 

فرمانده سپاه ناحیه همدان اظهار داشت: زن از نگاه اسلام دارای جایگاه رفیع و ارزشمندی به نام مادر است که اگر دستورات قرآنی را مورد توجه قرار دهد به آن جایگاه شایسته در پیشگاه الهی دست یافته و خود را از نگاه‌های شیطانی در امان داشته است.

 

وی گفت: در زمینه حجاب و عفاف، آیات قرآن، احادیث و روایات مختلفی برای زنان و مردان در جوامع اسلامی اشاره شده است و جایگاه رفیع زن در دین مقدس اسلام وهویتی که معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به زنان بخشید بیانگر این واقعیت مهم است.

 

وی عنوان کرد: همزمان بابرگزاری همایش بانوان تمدن ساز، غرفه هایی با هدف آشنایی و ترغیب جوانان و نوجوانان به حجاب برپا خواهد شد.

 

حسینی با اشاره به برنامه های اجرایی این هفته گفت: یکی از مهمترین برنامه ها ترغیب تولیدکنندگان و طراحان لباس به تولید پوشاک ایرانی و اسلامی است که در راستای تنوع در الگوهای پوشش عفیفانه صورت می گیرد.

 

وی در پایان یکی از اهداف برگزاری این هفته را ترویج زیست عفیفانه و مقابله با پدیده بدحجابی عنوان کرد و گفت: ما به دنبال کارهای سلبی و تهاجمی نیستیم اما باید با افراد بدحجاب  که مغرضانه و سازمان یافته در معابر شهر حضور می یابند برخورد شود.

کد خبر 1194893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha