خوابگاه دانشجویی ورقایی دانشگاه زنجان کلنگ زنی شد

کلنگ ساخت خوابگاه دانشجویی ورقایی دانشگاه زنجان در زمینی به مساحت ۵۵۰ مترمربع و زیربنای ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع با ۳۸ واحد و پیش بینی اعتبار ۱۲ میلیون تومان برای هر مترمربع با حضور وزیر علوم به زمین خورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم با اشاره به اینکه اعتبار مورد نیاز ساخت خوابگاه‌های ویژه دانشجویان متأهل از محل درآمدهای اختصاصی و منابع تملک دارایی دانشگاه‌های کشور تأمین می‌شود، اظهار کرد: وظیفه همه مسئولان و مدیران دانشگاهی است که در راستای ساخت فضای مناسب برای اسکان دانشجویان و امنیت تحصیلی قشر جوان تلاش کنند.

 

محمدعلی زلفی گل ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نسبت به افزایش جمعیت تاکیداتی داشتند و با توجه به تصویب قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در مجلس شورای اسلامی، این وظیفه بر عهده دانشگاه‌ها است که در راستای تحقق این قانون قدم بردارند.

 

این مسئول کشوری خاطرنشان کرد: در صورتی که شرایط برای دانشجویان ارشد و دکتری فراهم شود، قطعاً این دانشجویان به ازدواج به موقع ترغیب و تشویق خواهند شد و برای حضور این قشر جوان در کارگاه و آزمایشگاه‌ها لازم است که دغدغه مسکن نداشته باشند.

 

وی با بیان اینکه برای حضور بدون دغدغه دانشجویان در آزمایشگاه‌ها و محل تحصیل، این دانشجویان نباید در ایام تحصیل دغدغه مسکن داشته باشند، گفت: اقدام دانشگاه زنجان را در خصوص ساخت خوابگاه دانشجویی متأهلین قابل تقدیر است.

 

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در حاشیه این مراسم با بیان اینکه برخی از دانشگاه‌ها توانستند مشکل خوابگاهی خود را حل کنند، ادامه داد: مهرماه سال آینده مشکل خوابگاهی کمتری خواهیم داشت و طی دو سال گذشته بحث بهسازی و نوسازی خوابگاه‌های دانشجویی آغاز شد که برخی از دانشگاه‌ها توانستند با منابع مالی خود و صندوق، توانستند خوابگاه‌ها را بهسازی و نوسازی کنند.

 

هاشم داداش‌پور خاطرنشان کرد: مهرماه سال آینده مشکل خوابگاهی کمتری خواهیم داشت و چالش‌های موجود در این حوزه با ساخت واحدهای جدید خوابگاهی رفع خواهد شد. همچنین بخشی از بودجه دانشگاه‌ها مربوط به تعمیر و تجهیز است که سازمان برنامه و بودجه در نظر گرفته از ظرفیت بنیاد حامیان دارد که متشکل از خیران استان و دانشگاه است، استفاده کند.

 

وی ادامه داد: در فروردین‌ماه پارسال ۲۲۰۰ واحد خوابگاهی داشتیم که امکان دارد افزایش پیدا کرده باشد که بخشی از نیازهای خوابگاهی دانشجویان را پوشش می‌دهد.

 

خوابگاه دانشجویی ورقایی دانشگاه زنجان در زمینی به مساحت ۵۵۰ مترمربع و زیربنای ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع با ۳۸ واحد و پیش بینی اعتبار ۱۲ میلیون تومان برای هر مترمربع احداث می‌شود.

کد خبر 1194899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha