دانشگاه، حداقل در مقطعی از تحصیلات نباید نسبت به بازار کار بی تفاوت باشد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در خصوص ارتباط دانشگاه با بازار کار تأکید کرد: دانشگاه حداقل در مقطعی نباید نسبت به بازار کار بی تفاوت باشد‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، دوشنبه(۲۰ تیر) در دیدار رئیس و جمعی از معاونین دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور و یا هر دانشگاه دیگری که می خواهد چراغ او روشن بماند؛ هر چه به دانشجو به لحاظ کیفیت و کمیت توجه بیشتری شود آن دانشگاه زنده تر و قوی تر است.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان رقابت مومنانه میان دانشگاه ها را دارای الزاماتی دانست که باید به آن توجه شود و اگر به همین دلیلی از این الزامات عقب بیفتید در ورودی های دانشگاه نشان داده می شود.

 

وی برنامه های جذاب، مدل تحصیلی، هیئت علمی و... را در نوع رقابت میان دانشگاه ها تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: چه بخواهید یا نخواهید شما در این رقابت قرار می گیرید و این رقابت در توسعه و پیشرفت دانشگاه اثر دارد.

 

امام جمعه کرمان تصریح کرد: برای راه اندازی مراکز جدید دانشگاهی و یا برای استمرار کار مراکز موجود باید پشتوانه قوی منطقی وجود داشته باشد و به همین دلیل دانشگاه پیام نور باید کار علمی دقیقی در بُرش استانی برای مراکز تابعه انجام دهد.

 

وی در خصوص ارتباط دانشگاه با بازار کار تأکید کرد: دانشگاه حداقل در مقطعی نباید نسبت به بازار کار بی تفاوت باشد‌.

 

امام جمعه کرمان در پایان با بیان اینکه بودجه ها باید با یک روش خاصی به دانشگاه ها اختصاص داده شود؛ افزود: نگاه دقیق علمی به وضعیت موجود دانشگاه داشته باشید.

 

صحبت های رییس و معاون آموزشی دانشگاه پیام نور استان در این دیدار، متعاقباً منتشر می شود.


 

 

کد خبر 1194909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha