نمايشگاه عکس‌ «پارامونت» مجيد بازايي برپا می شود

نمايشگاه عکس‌ مجيد بازايي، عکاس شيرازي، با عنوان « پارامونت» همراه با رونمايي از اولين کتاب آثارعکس اين هنرمند با نام « ايران کوچک من، شيراز» ساعت ۱۸ جمعه ۲۴ تير ۱۴۰۱ در گالري آبان شیراز افتتاح مي شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، 14 قطعه عکس اين نمايشگاه و 50 عکس منتشر شده در کتاب « ايران کوچک من، شيراز»، همگي در ژانر  عکاسي خياباني هستند که براي اولين بارازاين هنرمند به نمايش گذاشته می شوند.

مجيد بازايي، سال‌هاست در زمينه‌ي عکاسي خياباني فعاليت دارد و در چندين نمايشگاه گروهي عکس در کشورهاي ايتاليا، اسکاتلند و يونان هم حضور بارزی داشته است. بازایی در سال 1398 به همراه چند عکاس ديگر، نمايشگاه گروهي «لحظه ي ناميرا» را در شيراز برگزار کردند که با استقبال ویژه دوستدارن هنر روبرو شد.

محجید بازایی در مقدمه کتاب "ايران کوچک من، شيراز"نیز آورده است :

« شيراز، يکي از بزرگترين شهرهاي ايران است که آن را بيشتر به باغ‌ها و مکان‌هاي ديدني‌اش مي‌شناسند اما شهر شيراز جدا از تاريخچه اش، قابل واکاوي است. شيراز معاصر را ديگر نمي توان تنها از مکان هاي گردشگري‌اش شناخت و نياز بيشتري به بررسي ساکنان امروزي آن دارد. کمبود چنين کتاب هاي عکسي مرتبط با روزگار کنوني شهر و مردمان شيراز، مرا بر آن داشت، تا از زاويه ديد خود، مجموعه پيش رو را ارايه دهم و با شما به اشتراک بگذارم».

مجيد بازايي براي تهيه اين کتاب با چندين عکاس شناخته شده مکاتبه داشته و نظرات آن‌ها را جويا شده است که بخشي از نظرات در ابتداي کتاب آمد است. نظر مايکل مکيل ويني، برنده لنز کالچر 2021 در بخش مجموعه عکس، ريچارد بِيکر، برنده ورلد پرس 1994 و چندين عکاس ديگر ازجمله این نظرها است.

مايکل مک ويني پس از مشاهده‌ي آثار مجيد بازايي گفته است: « از تو ممنونم که اين تصاوير را از شهر زيبايت شيراز نشانم دادي. گشت و گذار هدفمندات،  حس و حال واقعي شهري که در آن عکاسي مي کني را به من منتقل کرد. واضح است در باب چينش و ويرايش عکس هايت تـأمل کرده اي و اين تلاش، راه را براي بيننده هموار کرده است. با قرار دادن چهره‌ی شَهرات در مرکز اين مجموعه، درکِ بهتري را از بافت آن شهر براي مخاطب فراهم کرده‌اي.»

قابل توجه است، علاقمندان به بازدید از این نمایشگاه عکس می توانند هر روز تا پنجشنبه 30 تير صبح ها از ساعت 10 تا 13 و  بعد از ظهرها از ساعت 16:30 تا 21:30 به گالري آبان واقع در شيراز، خيابان عفيف آباد، حدفاصل کوچه 18 و 20 مراجعه کنند.

کد خبر 1194915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha