بافت تاریخی آران و بیدگل بازآفرینی و احیا می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آران و بیدگل از بازآفرینی و احیای بافت تاریخی این شهر خبر داد.

مهدی مشهدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: در نخستین نشست کارگروه میراث‌ فرهنگی شهرستان آران و بیدگل در سال جاری  که با حضور تمامی اعضا  در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، مقرر شد تا شهرداری آران و بیدگل در کوتاه‌ ترین زمان ممکن و با توجه به ظرفیت‌های پژوهشکده شهرداری، طرح احیا بافت تاریخی این شهر را آماده کند.

 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آران و بیدگل افزود: این طرح سپس به‌منظور تائید نهایی، به نهادهای مرتبط از جمله میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ارسال خواهد شد.

 

مشهدی ادامه داد: همچنین در این نشست مقرر شد تا ایجاد هرگونه معبر جدید، تعریض و تخریب در بافت تاریخی ممنوع شده و با حفظ هویت الگوی اصلی محله‌های بافت تاریخی، فضا سازی‌های لازم انجام شود.

 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آران و بیدگل افزود: طرح احیا و بازآفرینی بافت تاریخی شهر آران و بیدگل که شامل بافت محور "مسجد قاضی" و محلات "عبدالله خان" و "سرکوچه دراز" می‌باشد پس از تصویب نهایی قابل اجرا بوده و هر ماهه این نشست تخصصی به‌منظور بررسی فعالیت‌های انجام شده در این زمینه برگزار خواهد شد.

 

شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان با جاذبه های متعدد تاریخی و گردشگری مقصد بسیاری از مسافران داخلی و گردشگران خارجی در طول سال است. بیش از ۵۰۰ اثر تاریخی واجد شرایط ثبت در فهرست آثار ملی در شهرستان آران و بیدگل وجود دارد که تنها ۱۴۱ اثر به ثبت ملی رسیده است . با این وجود، آران و بیدگل پس از شهرهای اصفهان و کاشان رتبه سوم ثبت آثار تاریخی استان اصفهان را به خود اختصاص داده است./

 

 

کد خبر 1194981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha