مسلک منش و روش سپاه برگرفته از مکتب عاشورا است

محسن نسب امیری گفت: مسلک، منش و روش سپاه برگرفته از مسلک، منش و روش مکتب عاشورا است و این نهاد انقلابی ریشه در غدیر دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۲۰ تیرماه آیین معارفه و تکریم مسئولین جدید و سابق دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان برگزار شد.

 

«محسن نسب امیری» در این مراسم، گفت: سپاه نه تنها یک مجموعه ولایی و تاثیرگذار در انقلاب اسلامی بلکه در سطح جهان اسلام است.

 

فرمانده سپاه جیرفت با بیان این مطلب که عملکرد سپاه از اول انقلاب تاکنون بر کسی پوشیده نیست، ابراز کرد:  سپاه در حوزه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و عقیدتی تاثیراتی مثبت داشته و همگان به این مهم واقف هستند.

 

وی ریشه سپاه را در غدیر و عاشورا دانست و بیان کرد:  مسلک، منش و روش سپاه برگرفته از مسلک، منش و روش مکتب عاشورا است و این نهاد انقلابی ریشه در غدیر دارد.

 

نسب امیری خاطرنشان کرد: سپاه با توجه به قوانینی که در قانون اساسی آمده حرکت می کند و در همه حوزه ها برای دفاع از انقلاب اسلامی و ارزش های آن همواره پیشگام بوده است.

 

فرمانده سپاه جیرفت تاکید کرد: سپاه نهاد ارزشمندی است که بقا، استواری و سلامت آن قطعا در حفظ نظام و انقلاب اسلامی تاثیرگذار است.

 

وی با بیان این مطلب که انقلاب اسلامی علمدار جبهه اسلام در کل کره خاکی است، اظهار کرد: همه مظلومان و آزادی خواهان جهان که تفکر آنها خدایی است چشم امید آنها به این نظام و انقلاب می باشد چرا که امروز علم اسلام در دستان رهبر معظم انقلاب اسلامی این حکیم فرزانه است.

 

نسب امیری ادامه داد: روش و مسیر عاقبت بخیری که امام زمان (عج) در این برهه از زمان علمدار آن است در این انقلاب اسلامی پیاده می شود.

 

فرمانده سپاه جیرفت تصریح کرد: زیرساخت هایی که باید زمینه ساز ظهور باشد تا جامعه ما به سمت مدینه فاضله حرکت کند، در این انقلاب اسلامی مهیا می شود.

 

وی اصل انقلاب اسلامی را اصل مکتب عاشورا دانست و گفت: سپاه در پیروزی انقلاب اسلامی خوب عمل کرده است و امروز نیز در همه عرصه ها میدان دار است.

 

نسب امیری ابراز کرد: این سپاهی که همه جا علمدار بوده و میدان های مختلف را مدیریت کرده و در این چهل ساله انقلاب پا به رکاب ولایت بوده و تمام قوانین و موازین آن براساس قرآن کریم، منویات خداوند متعال و کلام اهل بیت (ع) طراحی شده، همواره سربازی برای ولایت و ستونی برای انقلاب اسلامی بوده است.

 

فرمانده سپاه جیرفت اظهار کرد: سپاه با روش عملکردی در مقابله با همه چالش های پیش روی انقلاب اسلامی خوب عمل کرده و تاثیرگذاری خود را داشته است، به فرموده مقام معظم رهبری یک اصل در سپاه حاکم و حکمفرما است.

 

وی با بیان این مطلب که حوزه نمایندگی و عملکرد آن در سپاه تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: سپاه همواره به عنوان ستون و محافظ انقلاب عمل می کند.

 

نسب امیری با اشاره به عملکرد حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه، تصریح کرد: این نهاد ارزشمند، سپاه را از لحاظ ایده، عقیده و فکر در همه حوزه ها تقویت، صیانت و مدیریت می کند و بدین گونه قطعا سپاه تربیت می شود وقتی سپاه تربیت شد انقلاب تقویت شده و آنگاه جامعه برای ظهور آماده می شود.

 

فرمانده سپاه جیرفت ابراز کرد: وظیفه حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه، در حوزه های دشمن شناسی، دوست شناسی، جریان شناسی، تحلیل مسائل سیاسی و بحث  معرفت دینی است.

 

وی تاکید کرد: یکی از خصوصیات بارز حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه، اهل عمل بودن، معرفت داشتن و آگاهی نسبت به اصول دین و شرعیاتی که ما به عنوان مسلمان قبول داریم، است.

 

نسب امیری در خاتمه عنوان کرد: اگر دفاع مقدس پیروز شد و ما توانستیم با دستان خالی در مقابل ایادی استکبار و دشمنان قسم خورده بایستیم همه این ها به دلیل عملکرد خوب سپاه بود که ریشه در حوزه نمایندگی ولی فقیه دارد.

 

گفتنی است؛ در این آیین از زحمات حجت الاسلام مصطفی عرب تجلیل شده و حجت الاسلام میثم محمدی سلیمانی به عنوان مسئول جدید دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان جیرفت معرفی شد.

کد خبر 1194984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha