کلاهبرداری در فروش باغشهری در شیراز با ادعای وجود انشعاب برق

وردی ‌زادگان گفت: کلاهبرداران در فروش باغشهری با ادعای تفکیک و تغییر کاربری مجاز و وجود انشعاب برق و یا واگذاری انشعاب برق به فریب افراد ناآگاه می پردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید امین وردی ‌زادگان»، امروز (دوشنبه 20 تیر) ضمن هشدار به شهروندان در خصوص کلاهبرداری با عنوان واگذاری انشعاب برق باغشهری در جمع خبرنگاران گفت: کلاهبرداران در فروش باغشهری با ادعای تفکیک و تغییر کاربری مجاز و وجود انشعاب برق و یا واگذاری انشعاب برق به فریب افراد ناآگاه می پردازند.

مدیر دفتر حقوقی شرکت توزیع نیروی برق شیراز افزود: واگذاری انشعاب برق، تنها توسط شرکت ‌های توزیع برق و با انجام مراحل قانونی مبادی تعریف شده انجام می ‌شود و امکان اخذ هیچ انشعاب قانونی و مجاز، خارج از این چارچوب، وجود ندارد.

وی اضافه کرد: اخذ انشعاب و واگذاری برق در اراضی موسوم به باغشهری و خانه باغ در خارج از محدوده شهر صحت ندارد و تنها طبق مصوبه شورای حفظ حقوق بیت ‌المال استان فارس با دستور مقامات قضایی و دریافت استعلام‌ های لازم مراجع ذیصلاح از جمله امور اراضی و جهاد کشاورزی امکان پذیر است.

وردی ‌زادگان تصریح کرد: وجود خطوط عبوری شبکه برق روستایی و شهری، وجود خطوط شبکه برق چاه‌ های کشاورزی و ... در مجاورت اراضی باغشهری دلیل بر واگذاری انشعاب برق نیست و واگذاری انشعاب از خطوط برق مربوط به چاه های کشاورزی و روستاها خارج از چارچوب تعریف شده قانونی، ممنوع و تخلف است.

وی ادامه داد: متخلفان تغییر کاربری اراضی با اخذ انشعاب غیر مجاز و غیر قانونی به صورت مقطعی و در زمان فروش به کلاهبرداری از خریدار اقدام کرده و ملک و مستحدثات غیر مجاز را به چندین برابر قیمت می فروشند وعواقب سنگین قانونی و قضایی ناشی از استفاده غیر مجاز برق را بردوش خریدار نا آگاه می گذارند.

وردی زادگان تاکید کرد: خریداران برای مجاز بودن کاربری ملک مورد نظر می توانند از طریق امور اراضی، اطلاعات لازم را کسب کنند و در صورت وجود انشعاب قبل از خرید ملک، قانونی بودن، نوع انشعاب و ... را با در دست داشتن شماره اشتراک وآادرس دقیق ملک از ادارات و دوایر برق استعلام کنند.

وی اعلام کرد: شهروندان می توانند تخلفات برق غیر مجاز، دستکاری در کنتور، وجود دستگاه های ماینر و استخراج رمز ارز و ... را از طریق شماره تلفن ۱۲۱ و درگاه اینترنتی www.shirazedc.co.ir و یا از طریق فضای مجازی به شماره ۰۹۰۰۱۳۷۰۱۲۱ گزارش کنند.

کد خبر 1194993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha