امیر ولیوند زمانی با بیان اینکه در طول دفاع مقدس از کلام مولای متقیان امام علی (ع) بهره بردیم گفت: نهج البلاغه الگوی مطلوب در حوزه دفاع و جنگ است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان امیرولیوند زمانی فرمانده دانشگاه دافوس ارتش در حاشیه دومین همایش تعالی معنوی و فرهنگی دفاعی گفت: ما در نیروهای مسلح  به خصوص در ارتش الگوهای زیادی را از کلام مولای متقیان  حضرت (ع) به شکل عملی در طول دفاع مقدس گرفتیم و انچه خود تجربه  کردیم؛ تا به امروز که با برگزاری این همایش و ارایه آن به نسل جوان، انچه عمل کرده ایم را به جوانانی  که در حوزه دفاع مقدس نبودند و یا کمتر از آن آگاهند تا بدانند که ما الگوهای بسیار مطلوبی در حوزه دفاع و جنگ داریم که می توانیم به خوبی از آن استفاده کنیم.

 

فرمانده دانشگاه دافوس افزود: در همایش اول از شاخصه هایی  که در صحیفه سجادیه بود استفاده کردیم که بسیار خوب بود معتقدم  نهج البلاغه الگوهای عملی بسیار خوبی را  به ما ارایه می کند مخصوصا در فرمان حضرت علی (ع) به مالک اشتر مقالات بسیار خوبی ارایه شد.

 

وی اظهار کرد: قطعا ما به صورت عملی برای تغییر تاکتیک های بکار رفته در طول جنگ ، دفاع مقدس اکنون  از نهج البلاغه استفاده می کنیم که تمام این مطالب و عناوین می تواند سرفصل مباحث عمده شود و برای تغییر تاکتیک، عملیات و تغییر راهبرد در دستور کار قرار بگیردبه همین منظور کارگروههایی در این زمینه تشکیل می دهیم تا  در این زمینه کار کنند و ایین نامه ها و دستورالعمل ها شکل بگیرد درغیر اینصورت مانند  بسیاری از عناوینی که در گوشه کتابخانه خاک می خورد مورد استفاده قرار نمی گیرد. محصول کار این همایش ومقالات ارزشمند ان را بکار می گیریم و نتایج آن را بزودی اعلام می کنیم.

کد خبر 1195027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha