دانشکده مذاهب کردستان باید به یک دانشگاه بین‌المللی تبدیل شود

حجت‌الاسلام موسوی گفت: دانشگاه تقریب مذاهب دنبال این است که دانشکده مذاهب کردستان به یک دانشگاه بین‌المللی تبدیل شود تا دانشجو از سایر کشورها پذیرش کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام سیدموسی موسوی قائم‌مقام مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عصر دوشنبه ۲۰ تیرماه در دومین جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی برگزاری اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی در سنندج، اظهار کرد: استقبال دستگاه‌های اجرایی از برگزاری اجلاسیه وحدت اسلامی در کردستان بسیار امیدآفرین است و همراهی و همدلی مردم کردستان در ایام جنگ تحمیلی و قبل از آن هم دلیل پیروزی نظام در برابر هجمه‌های گسترده دشمنان داخلی و خارجی بود.

 

 

قائم‌مقام مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه مرزداری و ایثار و از خودگذشتگی مردم کردستان در دفاع از انقلاب و کشور بی‌نظیر بود، یادآور شد: متاسفانه حضور گروهک‌های ضدانقلاب در آن دوران مانع از رسانه‌ای شدن ایثارگری و از خودگذشتگی مرزداران در این خطه شهیدپرور بود.

 

 

وی افزود: تصور از کردستان در بیشتر استان‌ها با واقعیت‌ها فرسنگ‌ها فاصله داشت و بعد از سفر مقام معظم رهبری به کردستان و استقبال به‌یاد ماندنی مردم از معظم‌له بسیاری از دیدگاه‌های امنیتی نسبت به این استان تغییر کرد.

 

 

حجت‌الاسلام موسوی عنوان کرد: بعد از سفر رهبری به کردستان، انقلابی در ذهنیت مردم نسبت به کردستان شکل گرفت و شاهد حضور قابل توجه مهمانان و گردشگران از اقصی نقاط کشور در کردستان بودیم که نقش بسزایی در توسعه همه‌جانبه این استان داشت.

 

 

قائم‌مقام مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، مشاورین رئیس جمهور در امور اهل سنت از عزیزان حنفی بود که این دوره از تسنن امام شافعی است.

 

 

موسوی ابراز کرد: همایش بین‌المللی وحدت اسلامی می‌تواند بستری برای معرفی بیشتر کردستان باشد.

 

 

وی گفت: دانشگاه تقریب مذاهب دنبال این است که دانشکده مذاهب کردستان به یک دانشگاه بین‌المللی تبدیل شود تا دانشجو از سایر کشورها پذیرش کند.

کد خبر 1195088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha