حال و هوای کاروان غدیر در نصف جهان

آغاز دهه ولایت و امامت و حال هوای عید غدیرخم این ایام مبارک کاروانی از شادی و همدلی و محبت و معنویت در سراسر استان اصفهان ایجاد کرده که متجلی اراده و مسئولیت همگان در انتقال پیام این واقعه است.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: هزاران سال از واقعه غدیر می گذرد اما همه مامور به انتقال این پیام از نسل به نسل تا روز قیامت هستند و هر کسی به سهم خود باید در این راستا تلاش کند و پدران به فرزندان خود این پیام و واقعه را انتقال دهند.

ولایت پذیری که در ارکان اسلامی جز مهمترین اصول بوده و سفارش زیادی به آن شده نقشی است که مسلمانان جهان به آن متعهد بوده و آنان که از این مسیر دوره شده اند سعادت نخواهند یافت.

 

عشق به ولایت امیرالمومنین(ع) و ضرورت ولایت مداری و انتقال پیام غدیر به گونه ای در بین بسیاری از مردم شهرها و روستاها گسترش یافته که با آغاز دهه ولایت و امامت و حال هوای عید غدیرخم این ایام مبارک کاروانی از شادی و همدلی و محبت و معنویت در سراسر استان اصفهان ایجاد کرده که متجلی اراده و مسئولیت همگان در انتقال پیام این واقعه است.

تشکل های مردمی، نهادهای اجتماعی، گروه های جهادی، مساجد و کانون های فرهنگی وهنری و اصناف همه در کنار همدیگر برای انتقال پیام غدیر و گرامیداشت این ایام در اصفهان وارد صحنه شده اند و جریان های انسان دوستی ایجاد شده است.

 

*برگزاری هزار برنامه همزمان با دهه ولایت و امامت در استان اصفهان

 

دبیر اجرایی ستاد بین المللی غدیر اصفهان از برگزاری هزار برنامه همزمان با دهه ولایت و امامت در استان خبرداد و گفت: این برنامه ها به صورت مردمی و بدون وابستگی به اعتبارات دولتی اجرا می شود.

حجت الاسلام «اسماعیل دست افکن« با اشاره به برگزاری جشن، توزیع نذری، آذین بندی و مراسم های خطبه خوانی غدیر افزود: توزیع بسته های معیشتی و جهیزیه و همچنین ارائه خدمات عام المنفعه فراگیر شده و در سطح شهرستان ها به این مناسبت دست گیری از اقشار آسیب پذیر انجام خواهد شد.

 

به گفته وی، فضای مجازی فرصتی شده تا با تولید محتوای فرهنگی در این عرصه فرصت خدمت رسانی به مردم و انتقال پیام غدیر در سراسر جهان به واسطه شبکه های اجتماعی انجام شود.

حجت الاسلام دست افکن با اشاره به اینکه مساجد از مهمترین محورهای برنامه های غدیر هستند، تصریح کرد: برنامه ریزی صورت گرفته تا به واسطه بچه های مسجد و نسل جدید این فعالیت توسعه یافته و در طول دهه ولایت و امامت شاهد برگزاری فعالیت های متنوعی باشیم.

 

مسجد محوری در انتقال پیام غدیر

 

مساجد به عنوان مهمترین ارکان انتقال پیام غدیر در جامعه شیعی مطرح بوده و سخنرانان و متولیان نهادهای فرهنگی در این مراکز وظیفه خود را در این راستا انجام می دهند.

مسجد محوری در انتقال پیام غدیر جز شاخصه های مهم در مراسم های غدیر به شمار می رود و جز کارکردهای مساجد محسوب می شود.

 

بچه های مسجد این روزها با آذین بندی و برنامه ریزی برنامه های متنوع فرهنگی و هنری مثل مسابقه، جشن، جلسات خطبه خوانی و تولید محتوا در فضای مجازی این ماموریت مهم را انجام می دهند.

سرپرست ستاد فهما استان اصفهان در این خصوص گفت: مدیران مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان به صورت خودجوش برنامه ریزی و اجرای فعالیت ها را با همکاری اعضای خود انجام می دهند.

 

توزیع نذری و غذا در عید غدیر

 

یکی از سنت های مورد سفارش در عید غدیرخم توزیع نذری و اطعام مردم است که در این راستا هزاران بسته غذایی، 10 هزار پرس غذای گرم و بسته های نان در استان اصفهان توزیع می شود.

حرکت جدیدی که از سال گذشته در اصفهان توسعه یافته و بسته های نان توزیع و یا نانوایان مثل روز ولادت امام حسن مجتبی(ع) نان رایگان پخت کرده و به دست مردم می دهند.

کد خبر 1195116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha