گلستان میزبان اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس/ ره‌آورد این سفر چه‌ خواهد بود؟

پس از یک وقفه چندماهه قرار است اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در روزهای آینده به استان گلستان سفر کنند؛ سفری که اگر برنامه‌ریزی درستی وجود صورت گیرد می‌تواند دستاوردهای خوبی هم برای این استان به همراه داشته باشد.

خبرگزاری شبستان- گرگان، چند ماهی است که موضوع سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به گلستان فضای فرهنگی این استان را تحت تاثیر قرار داده است.

 

سفری که در ماه‌های قبل با اینکه تمهیدات لازم برای انجام آن صورت گرفته بود و مسئولان و دستگاه‌های فرهنگی استان نیز برنامه‌ریزی‌ های لازم را برای بهره برداری از فرصت حضور این کمیسیون در استان تدارک دیده بودند، بنا به دلایلی لغو و به زمان دیگری موکول شد.

 

هرچند این تاخیر ناخواسته می‌تواند یک فرصت برای بازنگری در برنامه‌ها و تدوین طرح ها و موضوعات پیشنهادی استان قلمداد شود و به طور قطع در سفر روزهای آینده ما شاهد پختگی بیشتری در برنامه‌ها و طرح‌ها و مطالبات خواهیم بود.

 

گلستان مانند همه جای کشور با معضل پروژه های نیمه کاره مواجه است و در حوزه فرهنگی نیز تعداد این پروژه‌ها کم نیست. هرچند در جریان سفر اسفندماه سال گذشته دولت به استان حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل برخی از این پروژه ها مصوب شد.

 

سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به گلستان می‌تواند دست‌کم سهم این استان را از بودجه‌های فرهنگی کشور افزایش دهد. در سایر حوزه‌ها مانند گردشگری و صنایع دستی، ورزش و جوانان، اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی و غیره نیز موضوعات مختلفی در جریان این سفر مطرح و بررسی خواهد شد.

 

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این باره به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: اعضای این کمیسیون روز ۲۲ تیرماه به گلستان سفر خواهند کرد که حضور آنان در استان تا ۲۵ تیرماه ادامه خواهد داشت.

 

«غلامرضا منتظری» با اشاره به اهداف سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به استان گلستان اظهارکرد: مهمترین هدف آشنایی با ظرفیت‌ ها، قابلیت ها و توانمندی های فرهنگی، هنری، ورزشی، صنایع دستی، قرآنی، حوزه‌ های علمیه و همچنین آشنایی با استعدادها و ظرفیت های استان در سطح ملی و بین المللی است.

 

وی یکی دیگر از برنامه های سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به گلستان را بازدید از پروژه های نیمه تمام در استان عنوان کرد و افزود: نظارت و ارزیابی پیشرفت پروژه های فرهنگی، ورزشی، گردشگری و صنایع دستی و غیره در جریان این سفر انجام خواهد شد. ما در استان پروژه های فرهنگی نیمه تمام زیادی داریم که باید از نزدیک وضعیت این پروژه ها بررسی و ارزیابی شود.

 

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نشست با فعالان فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و صنایع دستی، دیدار با طلاب حوزه های علمیه، برگزاری نشست های تخصصی با فعالان قرآنی و غیره نیز در دستور کار قرار دارد.

 

وی گفت: برای نخستین بار است که در سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به استان ها تعدادی از معاونان وزرا نیز حضور خواهند داشت تا تصمیمات اجرایی و بهتری در حوزه های مختلف گرفته شود. برهمین اساس یکی از معاونان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، ورزش و جوانان، سازمان تبلیغات اسلامی و غیرهدر این سفر حضور خواهند داشت.

 

منتظری بیان کرد: رسیدگی به وضعیت فرهنگ عمومی استان نیز از دیگر برنامه های این سفر است که با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار می شود. با توجه به اینکه در گام دوم انقلاب هستیم یکی از برنامه های این سفر را جلسه ای با عنوان مطالبات فرهنگی اجتماعی نسل جوان در گرگان پیش بینی کرده ایم.

 

وی اضافه کرد: آشنایی اعضای کمیسیون با جاذبه های گردشگری و صنایع دستی از دیگر اهداف این سفر است که برنامه های متنوعی در این زمینه پیش بینی شده است. تلاش ما این است که بتوانیم در نهایت سهم گلستان را از اعتبارات ملی حوزه فرهنگ افزایش دهیم.

 

عضو مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین پروژه های استان با همراهی نمایندگان، فرمانداران و معاونین وزارتخانه‌ها  به صورت میدانی بازدید خواهد شد و در پایان سفر نیز جلسه جمع بندی با حضور استاندار، اعضای مجمع نمایندگان و مدیران استانی برگزار می‌شود تا صورتجلسه آن برای تصمیم گیری نهایی با حضور وزرا در تهران تهیه شود.

 

کد خبر 1195135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha