جشنواره «اقوام ایران زمین» با حضور ۹ استان در فارس برگزار می شود

فرخ زاده گفت: جشنواره «اقوام ایران زمین»، تمرین وحدتی بین استان فارس و سایر استان هاست و از ۹ استان در فارس حضور دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمد فرخ زاده»، امروز (سه شنبه 21 تیر) در جمع خبرنگاران که در سالن «شهید سلیمانی» استانداری فارس برگزار شد، گفت: امسال سال تولید، دانش بنیان و کارآفرینی است و یکی از مباحث مهم آن اقتصاد گردشگری محسوب می شود.

معاون گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس با اشاره به اینکه یکی از آن معرفی آداب، رسوم، دست ساخته ها و صنایع هنری و دستی است، اظهار کرد: جشنواره «اقوام ایران زمین»، تمرین وحدتی بین استان فارس و سایر استان هاست و از 9 استان در فارس حضور دارند که به دلیل محدودیت ظرفیت از حضور سایر استان ها در طول سال استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه در سبک زندگی ایرانی و اسلامی بحث الگوی تفریح سالم را مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مطرح فرمودند، تاکید کرد: نیاز است فضایی برای غنای اوقات فراغت انجام شود و این غنا سازی همراه آموزش باشد.

فرخ زاده با تاکید بر اینکه یکی از مسائلی که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تاکید کردند موضوع آداب و رسوم و فرهنگ محلی است یکی از فعالیت های دوست داشتنی است که مردم آن ارتباط برقرار می کنند، اضافه کرد: جشنواره «اقوام ایران زمین» که در دهه امامت و ولایت برگزار می شود، تمرین دیگری بین دستگاه های استان است.

معاون گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس با اشاره به اینکه در سطح شیراز و فارس باید جایگزین های مناسبی برای قشر جوان و نوجوان داشته باشیم که قائله هایی مثل اسکیت چمران روی ندهد، افزود: این جشنواره یک جایگزین مناسب با یک عمق آداب قوی و عمیق است.

وی با اشاره به اینکه در کنار هم بودن می تواند تاثیر موثری در انجام کار داشته باشد، اظهار کرد: عشایر بیش از 50 درصد استان فارس را تشکیل می دهند، در تمام برهه ها عشایر نقش مهمی در کشور و استان داشته اند.

فرخ زاده با یادآوری این مطلب که حق اینست که فضا به گونه ای ترسیم شود که امکان بروز توانمندی های عشایر و باورهای آنان وجود داشته باشد، تاکید کرد: غرفه هایی از شهدای عشایر و آداب و رسوم عشایر در مباحث دینی و مذهبی و غرفه عفاف و حجاب ایجاد شده است.

وی گفت: پیاده راه مقابل باغ «جهان نما» یک نقیصه است و نه می توان آن را پیاده راه نامید نه محلی برای محل حمل و نقل است، متاسفانه کار کارشناسی برای این موضوع انجام نشد.

«سید مجتبی علوی»، مدیرکل فرهنگی معاونت امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: جشنواره اقوام یک اقدام ارزشمند است، برای محل نمایشگاه کارگروهی تشکیل شد و بهترین محل انتخاب شد.

کد خبر 1195160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha