برنامه ویژه بسیج در راستای مدیریت آب/ انتقال آب به مزارع لرستان تسریع می شود

سرهنگ جهانبخش گفت: بمنظور جلوگیری از هدر رفت آب چاههای كشاورزی و تسریع در انتقال آب به مزارع ۲۰ پروژه به طول ۱۲ كیلومتر پوشش بتنی در لرستان مصوب شد.

سرهنگ« احسان جهانبخش» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، با اشاره به ضرورت جلوگیری از هدر رفت آب با توجه به وضعیت  کنونی آب در سطح کشور، اظهار داشت: بمنظور جلوگیری از هدر رفت آب چاههای كشاورزی و تسریع در انتقال آب به مزارع  ۲۰ پروژه  به طول ۱۲ كیلومتر پوشش بتنی در لرستان مصوب شد که  انجام شود.

 

وی با بیان اینکه سه برابر پروژه‌های مصوب کار درحال انجام است، افزود: فعالیت این پروژه ها از سال ۱۴۰۰ آغاز  شده است.

 

مسئول بسیج سازندگی لرستان افزود: با تدابیر بسیج سازندگی لرستان پروژه‌ها از ۲۰ به ۵۰ کانال آب بر کشاورزی به طول ۴۰ کیلومتر را با اعتبار  ۱۲ میلیارد در حال انجام است.

 

سرهنگ جهانبخش بیان کرد: در دهه امامت و ولایت ۱۵  کانال آماده افتتاح هستند که هرکدام از کانال‌ها به طول حدودی ۶۰۰ متر هستند.

 

وی افزود: پروژه های قابل افتتاح در شهرستان‌های خرم آباد در روستای کمالوند، چوبتراش، کاکاشرف تپه دار و کوهدشت در سیاه پله ، گراب، بیر و الیگودرز  در  روستاهای کمربسته ، کیزان دره،قره خان نور آباد، روستای گاوکش، چمن باوه هستند.

 

مسئول بسیج سازندگی لرستان اظهار کرد: محرومیت زدایی و کمک به مردم محروم و آسیب دیده در حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی در کنار کادرسازی برای آینده انقلاب از رسالت های اصلی سازمان بسیج سازندگی است.

کد خبر 1195171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha