کمک اوقاف و امور خیریه به جهش تولید مسکن در استان لرستان

رضایی پور گفت: به منظور مشارکت در تامین زمین مورد نیاز برای طرح اقدام ملی مسکن و کمک به جهش تولید مسکن در استان لرستان تفاهم نامه مشترکی با مسکن و شهرسازی منعقد شده است.

« مسلم رضایی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: در راستای اجرای تفاهم نامه مشترک فی مابین وزارت مسکن و شهرسازی و سازمان اوقاف و امور خیریه،  زمینه مشارکت اوقاف و امور خیریه در تامین زمین مورد نیاز برای طرح اقدام ملی مسکن و کمک به جهش تولید مسکن در استان لرستان فراهم شده است.

 

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و به منظور استفاده از تجربیات سایر ادارات کل اوقاف و امور خیریه در اجرای تفاهم نامه مشترک فی مابین؛ مهندس فروزنده، نماینده اداره کل نظارت فنی سازمان اوقاف و امور خیریه؛ به تشریح روش های اجرایی این تفاهم نامه را در استان های مختلف کشور پرداخت.

 

رضایی پور با بیان اینکه باید تفکر واقف را حفظ کنیم و از موقوفات تولید ثروت داشته باشیم، گفت: برای این منظور باید رقبات برای منفعتی که لایق و در شان آن موقوفه است، زیر بار برود.

 

معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان بیان کرد: ساخت مسکن یک امر بین دستگاهی است و نهادهای مختلفی باید دست به دست هم بدهند و در این مهم مشارکت کنند تا هرچه سریع‌تر تکمیل و در اختیار متقاضیان قرار گیرند.

 

وی ادامه داد: بعد از برگزاری جلسات در سطح مدیران کل، جلسه مشترک معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بروجرد با معاونت مسکن اداره کل راه و شهرسازی و رئیس اداره مسکن و شهرسازی شهرستان بروجرد به میزبانی اداره مسکن و شهرسازی شهرستان بروجرد و با حضور نماینده اداره کل نظارت فنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

 

معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان اظهار کرد: در این جلسه مشترک، بعد از بحث و تبادل نظر طرفین، و طرح موضوعات مرتبط، در خصوص یکی از اراضی موقوفه تحت تولیت اوقاف و امور خیریه، با هدف کمک به تولید مسکن و از طرفی آمادگی اداره مسکن و شهرسازی برای تعیین تکلیف و تفکیک قطعات و اعطای تسهیلات احداث مسکن برای متقاضیان، تصمیم‌گیری شد.

کد خبر 1195192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha