رقابت ۱۷۰ نفر از قرآنیان خواهران شاغل در ارتش در مرحله نهایی/ فصل الخطاب در زمینه حجاب رعایت قانون و تامین حقوق اساسی مردم باشد

رقابت ۱۷۰ نفر از قرآنیان خانواده ها و خواهران شاغل در ارتش در مرحله نهایی، فصل الخطاب در زمینه حجاب رعایت قانون و تامین حقوق اساسی مردم باشد، معرفی گزینه‌های حقوقدان شورای نگهبان برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، رقابت ۱۷۰ نفر از قرآنیان خانواده ها و خواهران شاغل در ارتش در مرحله نهایی،  فصل الخطاب در زمینه حجاب رعایت قانون و تامین حقوق اساسی مردم باشد،  معرفی گزینه‌های حقوقدان شورای نگهبان از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه ۲۱ تیر است.

رقابت ۱۷۰ نفر از قرآنیان خانواده ها و خواهران شاغل در ارتش در مرحله نهایی

سرهنگ دوم عقیل ابراهیمی، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد مسابقات قرآن خانواده ها و خواهران شاغل در ارتش گفت: مسابقات قرآن خانواده ها و خواهران شاغل ستاد ارتش را از سیزدهم تا پانزدهم تیر ماه به مدت سه روز برگزار کردیم. قبل از این مسابقات، مسابقات مقدماتی در یگان های مربوطه برگزار شد و در واقع این مجموعه نخبگان قرآنی خانواده ها و خواهران شاغل به این دوره از مسابقات راه پیدا کردند.

 

رییس مرکز قرآن، عترت و نماز اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: مسابقات مرحله ستادی این گروه از قرآنیان برگزار شده و برگزیدگان به مرحله سراسری ارتش که در مشهد مقدس است، راه یافتند. این مسابقات در پنج رشته حفظ، قرائت، مفاهیم، ترتیل و اذان است. این دوره از مسابقات با حضور 400 نفر از خانواده ها و خواهران شاغل در ارتش برگزار شد که از میان این تعداد 170 نفر به مرحله بعدی راه یافتند.

 

وی اظهار کرد: متسابقین شامل خواهران شاغل، همسران کارکنان و فرزندان کارکنان که شامل فرزندان پسر و دختر است که در دو بخش بالای 15 سال و زیر 15 سال به رقابت پرداختند.

 

فصل الخطاب در زمینه حجاب رعایت قانون و تامین حقوق اساسی مردم باشد

محمدباقر قالیباف،در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه(۲۱تیر)مجلس شورای اسلامی با  گرامیداشت فرا رسیدن روز حجاب و عفاف گفت: تاریخ ایران در واقعه مسجد گوهرشاد، شاهد جانفشانی مردم برای حفظ حجاب و عفاف بوده است؛ در موضوع عفاف و حجاب باید همواره در نظر داشته باشیم که این ملت، در زمان رژیم طاغوت در مقابل کشف حجاب سینه سپر کرده و شهید داده‌ است و هیچکسی،  نسبت به موضوع حیا و حجاب و ارزش‌های خانواده، حساس‌تر از خود مردم ایران نیست.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در زمینه حجاب، فصل الخطاب تمامی مجریان و ضابطان، باید رعایت قانون و تامین حقوق اساسی مردم طبق قانون اساسی باشد. هر اقدامی خلاف موارد تعیین شده در قانون به هر شکلی، علیه اصلِ هدف ترویج حجاب و عفاف خواهد بود.

 

وی افزود: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف باید با تاکید بر اقدامات ایجابی، عقلانی و مدبرانه و با پرهیز از رفتارهای سلیقه‌ای باشد. ملت ایران در طول تاریخ بزرگترین حافظان فرهنگ عفاف و حجاب بوده‌اند و سیاستگذاری فرهنگی کشور نیز باید با توجه به این موارد صورت پذیرد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سفر رئیس جمهور امریکا به منطقه،گفت:  مجموعه شواهدی که اکنون در دست ماست نشان می دهد که این سفر با کارسازی کامل صهیونیست ها انجام شده و رییس جمهور آمریکا مجری برنامه ها و پروژه هایی است که رژیم صهیونیستی به عنوان اصلی ترین دشمن ملت های منطقه آن را حتی در حد جزئیات، طراحی و دیکته کرده است. تبدیل شدن به مجری سیاست های اسراییلی در منطقه، یک خطای تاریخی و راهبردی از سوی رییس جمهور آمریکا خواهد بود که قبل از هر کس، به ضرر دولت بایدن تمام خواهد شد.

 

وی افزود:  بی احتیاطی در توسعه ناتو به شرق و نادیده گرفتن هشدارهای ژئوپلتیکی قدرتمند در این باره، منجر به آغاز جنگ اوکراین شد و اکنون نیز همان بی احتیاطی در قبال منطقه حساس خاورمیانه و خلیج فارس در حال رخ دادن است.

 

معرفی گزینه‌های حقوقدان شورای نگهبان

سیدنظام‌الدین موسوی سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از معرفی گزینه‌های حقوقدان شورای نگهبان از سوی رئیس قوه‌قضائیه به مجلس خبر داد.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه از آقایان عباسعلی کدخدایی، سیامک ره‌پیک و فضل‌الله موسوی را برای عضویت در حقوقدانی شورای نگهبان به مدت ۶ سال معرفی کرده است.

بر اساس این گزارش، گزینه‌های حقوقدان شورای نگهبان که از سوی رئیس قوه‌قضائیه به مجلس شورای اسلامی معرفی شده‌اند، می‌بایست پس از بیان برنامه‌های‌شان در جلسه علنی مجلس، از سوی نمایندگان رأی اعتماد کسب و پس از آن فعالیت خود را به مدت ۶ سال در شورای نگهبان آغاز کنند.

رئیس دستگاه قضا همچنین در این نامه عبدالحمید مرتضوی بریجانی، علی احمدی‌فر، خیرالله پروین از قضات با سابقه قوه‌قضائیه را نیز جهت کسب رأی اعتماد مجلس برای تصدی حقوقدانی شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده است.

همچنین طبق آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی قرار است ۳ حقوقدان از میان این ۶ حقوقدان برای ۶ سال آینده با رأی اکثریت نمایندگان مجلس انتخاب شده و بر کرسی حقوقدانی شورای نگهبان تکیه بزنند.

 

دولت به هیچ وجه در مسائل فنی تیم ملی فوتبال ورود نکرده است

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در گفت وگوی تلویزیونی درباره دخالت دولت در تصمیمات فدراسیون فوتبال گفت: دولت به هیچ وجه در مسائل فنی تیم ملی فوتبال ورود نکرده و نه تنها قصد ندارد، بلکه وقت این کار را هم ندارد. فدراسیون فوتبال در مورد تیم ملی تصمیم گیرنده است و پاسخگوی تصمیمات خود هم باید باشد.
 

وی ادامه داد: دولت در زمینه‌های برگزاری اردو و هماهنگی‌ بازی دوستانه به فدراسیون فوتبال کمک می‌کند. 

 

آمادگی ارتقای اتصال آسیای مرکزی و جنوبی را داریم

زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی دائم کشورمان در سازمان ملل در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل با موضوع اتصال میان آسیای مرکزی و جنوبی اظهار داشت: از نظر جمهوری اسلامی ایران، موضوع اتصال میان آسیای مرکزی و جنوبی و نیز توسعه جامع و پایدار روابط میان این دو حوزه برمبنای روابط دوستانه سنتی میان ملت های دو منطقه با هدف تقویت ارتباطات تاریخی و فرهنگی موجود، جایگاه و اهمیت ویژه ای دارد.

 وی ضمن تاکید بر ضرورت ارتقای همکاریهای دو منطقه در همه  ابعاد به ویژه اقتصاد، سرمایه گذاری، انرژی، حمل و نقل و فن آوری های نوین، اهمیت اتصال منطقه ای و بین منطقه ای و نیز اقدامات مشترک در حوزه  توسعه زیرساخت ها، هم افزایی در سیاست گذاری ها و همکاری بدون مانع اقتصادی و مالی را مورد اشاره قرار داد.

سفیر و معاون نمایندگی کشورمان در سازمان ملل در بخش دیگری  ضمن تاکید بر نقش سازمان های منطقه ای نظیر اکو در ارتقای اتصال بین منطقه ای و فرامنطقه ای اظهار داشت: موضوع اتصال، نقش بسزایی در ارتقای تجارت، رشد اقتصادی و توسعه ی پایدار دارد و با توسعه همکاری های منطقه ای، روابط دوستانه میان کشورهای همسایه را تقویت می کند.

ارشادی تصریح کرد جمهوری اسلامی ایران تداوم و تقویت همکاری های میان آسیای مرکزی و جنوبی را از طریق ارتقای زیرساخت های حمل و نقل و ارتباطات و نیز تقویت کریدورهای بین المللی که به بازشدن مسیرهای امن تجاری به بنادر منتهی می شود، تشویق می کند.

 وی در این خصوص مسیر ترمذ، مزارشریف، هرات، زاهدان و چابهار و نیز خط آهن ازبکستان، ترکمنستان، ایران و پاکستان را نمونه های مناسبی به عنوان الگوی چنین اقداماتی دانست.

 

 

 

کد خبر 1195193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha