حجم کنونی آب‌های زیرزمینی کردستان یک میلیارد و ۵۷۴ میلیون مترمکعب است

آریانژاد گفت: حجم کنونی آب‌های زیرزمینی استان یک میلیارد و ۵۷۴ میلیون مترمکعب است که این رقم در مدت مشابه سال قبل، یک میلیارد و ۶۲۳ میلیون مترمکعب بود.

آرش آریانژاد مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان به اهمیت تامین آب در مناطق ممنوعه برای طرح‌های صنعتی و صنایع تبدیلی کشاورزی و شرب پرداخت و اظهار کرد: با شرایط ویژه و در صورت انطباق با ضوابط از محل مواد ۲۷ و ۲۸ قانون توزیع عادلانه آب امکانپذیر است.

 

 

وی افزود: براساس آخرین پایش انجام شده، حجم کنونی آب‌های زیرزمینی استان کردستان یک میلیارد و ۵۷۴ میلیون مترمکعب است که این رقم در مدت مشابه سال قبل، یک میلیارد و ۶۲۳ میلیون مترمکعب بود و بیانگر کاهش حجم ابهای زیرزمینی استان است.

 

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان با اشاره به اینکه  متوسط بارندگی سالانه در استان ۴۵۵ میلی‌متر است، تصریح کرد: سال گذشته در مجموع ۲۷۷ حلقه چاه آب غیرمجاز مسدود و ۸.۲ میلیون مترمکعب آب به آبخوان‌ها برگشت داده شد.

 

 

آریانژاد یادآور شد: بیشترین چاه مسدود شده مربوط به شرق استان بوده است و مناطق شرقی استان با کد مطالعاتی ۱۳۰۸ به لحاظ توسعه بهره‌برداری جزو نقاط ممنوعه است و امکان صدور مجوز چاه آب برای بخش کشاورزی در حال حاضر وجود ندارد.

 

 

وی اضافه کرد: در سه ماهه اول امسال ۸۰ حلقه چاه آب غیرمجاز با حجم ۲.۱ میلیون مترمکعب در مناطق مختلف استان مسدود شد.

کد خبر 1195217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha