لزوم استفاده از فرصت ها برای بازسازی فرهنگ/ تمامی مسائل به فرهنگ ختم می شود

آیت الله عبادی با بیان اینکه از فرصت پیش آمده برای بازسازی فرهنگ در جامعه استفاده شود، گفت: تمامی مسائل به فرهنگ ختم و مرتبط می شوند و هر جا که یک نفوذ فرهنگی صورت گرفت آثارش را در زمینه های فساد اقتصادی و فساد اجتماعی در جامعه مشاهده کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، آیت الله «سیدعلیرضا عبادی» امروز (21 تیر) در دیدار مدیر کل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: انسان خلقتا یک موجود فرهنگی آفریده شده است و هویتش در فرهنگ تعریف می شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه موضع اسلام ناب همان فرهنگ انبیا در غدیر تعریف می شود، افزود: ما وارث آن هستیم اما ضایعاتی که در طول تاریخ متاسفانه دادیم همه فرصت های ما را سوختند و از 200 سال قبل به خاطر این ضعف ها پای استعمار باز شد و درد ما چندین برابر شد.

 

وی در ادامه گفت: اسلام، اخلاق و سرنوشت و مردم ما دست انگلیس یک شیطان مجسم افتاده است و ملاحظه می کنید که استعمارگران در هر جای دینا برای رسیدن به نقشه های خود چه کسانی را بر مردم مسلط می کنند و در ایران هم یک انسان درزد و بی سواد را بر کشور حاکم کرده بودند.

 

آیت الله عبادی ادامه داد: دل این افراد به این خوش بود که کسی نمی تواند جلوی آنان را بگیرد و شهدای مسجد گوهرشاد یک گوشه از جنایات این افراد است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دنیا با پیروزی انقلاب اسلامی غافلگیر شد، افزود: اما هنوز برای از بین بردن آثار گذشته فاصله بسیاری برای رسیدن به هویت و اهداف اصلی داریم.

 

وی بیان کرد: طی 40 سال اخیر اگر در جایی کم می آوردیم دست غیب الهی به دست ما رسید و این جای شکر دارد و با تحول در فرهنگ و ارشاد اسلامی فرصتی برای بازسازی فرهنگ اسلامی در کشور فراهم می شود و در تمامی زوایای زندگی مردم تاثیر خواهد گذاشت.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه تمامی مسائل به فرهنگ ختم و مرتبط می شوند، ادامه داد: هر جا که یک نفوذ فرهنگی صورت گرفت آثارش را از جمله فساد اقتصادی و فساد اجتماعی در جامعه مشاهده کردیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: امروز فرصت بسیار مناسبی به وجود آمده و دولت انقلابی روی کار آمده است و باید از این فرصت با هم افزایی و حفظ اولویت ها استفاده کنیم و فرصت ها را نسوزانیم و یک پاداش معنوی از جهت بازسازی فرهنگی را به مردم تقدیم کنیم.

کد خبر 1195241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha