کانون پرورش فکری فارس برای تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان گام اساسی برمی ‌دارد

کامرانی گفت: هدف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس تنها پر کردن وقت کودکان و نوجوانان نیست بلکه در تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان گام اساسی برمی ‌دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سعیدرضا کامرانی»، امروز (سه شنبه 21 تیر) در ویژه برنامه‌ روز ادبیات کودک و نوجوان با عنوان «وقتی واژه‌ها گل می‌ دهند» که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس به صورت حضوری مجازی برگزار شد، گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس برای تحقق شعار «تولید، دانش ‌بنیان و اشتغال ‌آفرین» در تولیدات خود با ایجاد محتوای فرهنگی، هنری و ادبی برای کودکان و نوجوانان نقش ‌آفرینی می کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس افزود: فعالیت‌ های حضوری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در فصل تابستان که اوقات فراغت کودکان و نوجوانان است موجب غنی سازی این اوقات می شود.

وی تاکید کرد: هدف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس تنها پر کردن وقت کودکان و نوجوانان نیست بلکه در تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان گام اساسی برمی ‌دارد.

کامرانی ادامه داد: همگی دغدغه کودک و نوجوان را داریم زیرا آینده سازان کشور هستند و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سعی دارد به‌ صورت ویژه ‌تر به تعلیم و تربیت بپردازیم.

«اسماعیل الله‌ دادی»، نیز ضمن ارتباط مجازی با این ویژه برنامه گفت: نوشتن یک مهارت و قابل آموزش دیدن است و با تمرین می ‌توان در آن موفق شد.

شاعر و نویسنده کودک و نوجوان ادامه داد: برخورداری از نگاه ویژه و خاص به موضوعات و اشیا می تواند به خلق یک اثر خیلی خوب در داستان یا شعر منتهی شود و نویسندگان و شاعران موفق به پدیده‌ های معمولی همواره همگی نگاه ویژه و خاص دارند.

وی تاکید کرد: برای داشتن نگاه متفاوت باید به مطالعه‌ آثارگوناگون پرداخت و یک نویسنده باید به سراغ اتفاق‌ ها و رخدادهای غیر‌معمول و بامزه‌ اطراف برود، خوب گوش کند و آنها را خمیر مایه‌ اولیه‌ داستان یا شعر خود قرار دهد.

کد خبر 1195248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha