برخورد با زن ایرانی باید با حفظ کرامت و شان وی باشد

عضو فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زن ایرانی دارای ویژگی هایی چون زیست عفیفانه و حیامدارانه است، گفت: معتقدیم برخورد با زن ایرانی باید متناسب با شان و جایگاه وی باشد.

سمیه رفیعی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به روز عفاف و حجاب گفت: ما معتقدیم زن ایرانی یک ویژگی ای دارد و آن نیز کرامت و زیست عفیفانه و حیامدارانه است. تاریخ و مطالعات نیز بر این موضوع صحه می گذارد چه قبل از اسلام و چه بعد از اسلام زن ایرانی این ویژگی ها را داشته است.

 

 

عضو فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما معتقدیم هر اتفاقی که می افتد باید کرامت و شان زن ایرانی حفظ شود و با حفظ کرامت اش با وی رفتار شود.

 

رفیعی با تاکید بر اجرای قانون عفاف و حجاب به صورت اصولی، مرتب و با حفظ شان و جایگاه زن ایرانی گفت: در حال حاضر انتقاداتی نسبت به حضور گشت ارشاد در خیابان های تهران و سایر شهرها وجود دارد. بنده خودم از نزدیک چیزی مشاهده نکردم ولی قرار شده است در بازرسی هایی از این گشت های ارشاد نوع رفتار آنها و چگونگی ارشاد و راهنمایی هایشان را با زنان و دختران را مورد بررسی قرار دهیم.

 

رفعیی تاکید کرد: البته باید توجه داشت که گروه هایی در جامعه هستند که از دشمنان خط می گیرند و می خواهند با ایجاد ناهنجاری هایی به نوعی امنیت روانی جامعه را دچار تشویش کنند البته این موضوع می تواند در حوزه اقتصادی، اجتماعی و مسایل فرهنگی نیز وجود داشته باشد و باید با این افراد برخورد خاص شود. در حوزه حجاب نیز ما شاهد این گروه ها هستیم و قطعا جایی که افراد از دشمنان نظام و انقلاب خط  می گیرند، باید با آنها برخورد خاص شود.

 

وی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که در حوزه عفاف و حجاب باید ابتدا به صورت ارشادی با افراد برخورد شود. باید در این رابطه فرهنگ سازی های لازم را انجام دهیم.

کد خبر 1195269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha